wat voor zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kattelb

wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:57

Na Afgelopen zomer veel nagedacht te hebben over wat nou geschikt zou zijn voor mij en mijn pony, aangezien hij niet van dressuur houd & geen ster is in springen dacht ik aan endurance.
ik ben dus ontzettend veel buiten gaan rijden afgelopen zomer, maar ik kwam erachter dat mijn oude recreatie niet zo lekker meer zat na behoorlijk wat uren in het zadel te hebben gezeten!
mijn vraag is nu heeft iemand een idee wat voor zadel ik zou kunnen aaschaffen om lekker uren lang in de bossen te kunnen rijden!

Anoniem

Re: wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:06

Massimo Trail :j Dat is echt een heerlijk zadel. Speciaal ontworpen om mee buiten te rijden/endurance te rijden. Maar ook Dressuur en springen gaat er prima mee(in tegenstelling tot de meeste andere endurance zadels)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:03

Massimo Trail is een goede optie, maar ook de Zaldi Vila Endurance is erg geschikt. Ik heb ze beiden (gehad). Qua comfort doen ze niet voor elkaar onder. Het pluspunt van Zaldi is echter dat er losse zweetbladen bij zitten zodat de schouder altijd voldoende ruimte heeft. Verder kun je de beugelophanging veranderen en rij je met endurancebeugels die standaard meegeleverd worden.

kattelb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 15:24

Ik heb beide bekeken heel erg mooie zadels en lijken inderdaad ook wel heel erg fijn!
ik vraag me nu alleen af, die endurance beugels.. hoe werken die? want het ziet er op de foto's op google best ingewikkeld uit! en zijn deze ook verplicht?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:00

Nee, ze zijn net zo simpel als alle andere beugels. Er zit zeg maar een stop op zodat je nooit door kunt schieten. Ook veren ze iets mee. Het enige wat enigzins lastig is, is het verstellen van de beugels, maar dat doe je over het algemeen niet dagelijks. Ook dat went.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:26

Je bedoelt gewoon korfjes of niet? Daar kan ik persoonlijk niet echt lekker mee rijden. Op de een of andere manier ben ik altijd mijn beugels kwijt met die dingen. Maar mijn zus rijd niet meer zonder dus het is heel persoonlijk

kattelb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:37

dat is wel lastig om te beslissen dan! ik zal eens in de buurt rond gaan vragen of er niet iemand is die toevallig van die beugels heeft. ik was namelijk niet van plan ze te gaan kopen en daarna pas kijken of ze bevallen