Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joycie17 schreef:Misschien toch inversteren in rijlessen. Het stugge gevoel wat je namelijk voelt in je hand is een gevolg van het vastzetten in de rug. Op het moment dat je een ander bit probeerd is dit wat ik noem symtoom bestrijding maar niet de eigenlijke oorzaak aanpakken.
Het vastpakken aan 1 kant wordt veroorzaakt door de natuurlijke scheefheid van het paard. Ieder paard is links of rechtsgebogen. Op het moment dat een paard onvoldoende rechtgericht is. En daar bedoel ik niet mee rechtloopt maar in staat is naar beide kanten alle oefenening in gelijke mate van gemak en souplesse uit kan voeren. Kan dit zich onder andere uiten in vastpakken aan 1 kant, op de hand hangen, ongewenst versnellen, bokken, steigeren of een onregelmatige pas.
Het vastpakken in de loop van het uur rijden is ook te verklaren doordat er vermoeidheid optreed en dan juist de scheefheid extremer tot uiting komt. Mijn advies is dus ga rechtrichten en zoek het niet in andere bitten of dergelijke.
Magica schreef:@ joycie17: Je geeft goedbedoeld advies maar je suggereerd dat ik niet investeer in rijlessen terwijl dat niet het geval is
Verder wordt ze ook jaarlijks gemasseerd/gekraakt in der rug en hals dus ik kan ook niet begrijpen dat dat het probeem zal zijn.
Wat wel een goede tip is, is om inderdaad meer bezig te gaan met rechtrichten.