Ik heb een Arno Brandt zadel besteld en ik kan nog kiezen tussen runds of kalfsleer. Mijn keuze valt eigenlijk op kalfsleer omdat dat zachter is...maar...het slijt wel sneller Wie o wie heeft hier ervaringen mee....moet vandaag beslissen
Ik zou zelf voor rund gaan. Helemaal als je net als ik een niet te royale derrière hebt. Ik kreeg het advies om het niet te doen omdat ik de zitting te snel kapot zou rijden. (zitbeenknobbels)
Ik gebruikte altijd een volledig kalfsleer zadel. Mijn nieuwe is een half half, de zitting en kniestukken zijn van kalfsleer, de zweetbladen van rundsleer. Van beide zadels zeer tevreden. Als het leer van goede kwaliteit is en je rijdt geen 4 paarden per dag is volledig kalfsleer wel haalbaar. Ik zou niet snel voor een volledig rundsleer zadel kiezen.
Ik heb al gekozen..het is toch kalfsleer geworden... Ik denk dat het toch wel een aantal jaren moet lukken..ik onderhoud mijn spulletjes goed, alles ligt in huis en ik rij niet zo gek veel dat het zadel meteen heel erg slijt...ik hou nu eenmaal van comfortabel zitten...
Bij een ander zadel heb ik het verschil duidelijk gevoeld...vooral als alles nieuw is en nog wat stug vind ik kalfsleer net wat sneller soepel worden...maar och...smaken verschillen!
Je hebt natuurlijk al gekozen maar ik heb gewoon zo geredeneerd: Kalfsleer zit gelijk lekker zacht, rundsleer doet daar wat langer over maar is minder slijtagegevoelig. Volgens Arno maakt het uiteindelijk qua zachtheid geen verschil als het rundsleer goed ingereden is. En ik moet eerlijk zeggen: ik vond ook de rundslederen zitting al heel zacht.
Hanneke_Inka
Geplaatst: 29-08-10 19:34
ik zou runds doen die is wel wast harder maar gaat echt veeeeel langer mee.