Beugels onderlangs Kieffer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GWR

Beugels onderlangs Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 07:39

Hier mijn vraagje, ik heb gister een Kieffer Lusitano Exclusive gekocht :D helemaal blij mee maar dat doet niet ter zake.
Zadelmaker is geweest, verschillende gepast etc. maar deze moest het worden!

Nu wou ik gister avond mn nieuwe beugels eraan maken, deze wil ik graag onderlangs dragen maar..........
nu zit daar een stukje leer voor!
Hoe doen/deden jullie dat?
Heb je het zelf een stukje ingesneden (scheurt het dan niet verder?) ofheeft de zadelmaker het ingesneden, heeft hij het dan ook afgestikt ofzo?
Wie geeft me tips, anders moet ik weer helemaal naar de zadelmaker terwijl ik het misschien zelf kan haha.

groetjes Gabry

ps. ik heb gezocht en vond wel veel vraag van wel/niet beugels onderlangs maar hier kon ik geen antwoord op vinden, hoop niet dat het dubbel is..

xTweetyx

Re: Beugels onderlangs Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:07

ik snap je vraag niet echt.
maar onder je zweetblad zit bovenaan dat sluitinkje waar je je beugelriemen aan kunt hangne,

dat stukje leer wat jij bedoeld is denk waar je been over zit.
dat zit er altijd,
ik heb mijn beugels altijd onder mijn zweetblad langs(kijk maar op mijn profiel) gewoon zweetblad omhoog en dan de beugelriemen eraan hangen.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:26

Nee je snapt het verkeerd denk ik, normaal zit er bovenaan het zweetblad een opening waar je de beugelriem doorheen kunt doen, bij mijn zadel zit daar een dun stukje leer tussen genaaid zodat ik geen opening van het sluitinkje naar onder het zweetblad heb..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:27

GWR schreef:
Nee je snapt het verkeerd denk ik, normaal zit er bovenaan het zweetblad een opening waar je de beugelriem doorheen kunt doen, bij mijn zadel zit daar een dun stukje leer tussen genaaid zodat ik geen opening van het sluitinkje naar onder het zweetblad heb..

Ik heb ook een Kieffer en hetzelfde probleem.. lees ff mee :)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:36

DaisyDarling schreef:

Jij bent het dus ook vergeten te vragen toen je m kocht haha :P
Ik durf het zelf niet in te snijden want straks scheurt het door...
maar ik wil wel perse mn beugels onderlangs..
ook raar want normaal zit daar niks 'voor' dus heb er niet op gelet..

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:37

hier hetzelfde, wil mn beugels ook graag onderlangs, maar ook een stukje leer. als ik het niet vergeet kan ik 4 september aan de zadelmaker vragen(dan is er veemarkt waar hij ook is)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:39

GWR schreef:
DaisyDarling schreef:

Jij bent het dus ook vergeten te vragen toen je m kocht haha :P
Ik durf het zelf niet in te snijden want straks scheurt het door...
maar ik wil wel perse mn beugels onderlangs..
ook raar want normaal zit daar niks 'voor' dus heb er niet op gelet..

Ik kreeg het zadel bij mij pony & heb het dus niet gevraagd & ik ben inderdaad bang dat ik hem mol :')

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 10:18

Even een plaatje ter verduidelijking misschien:

Afbeelding

Het rood omcirkelde is bij dit zadel los, bij mijne/onze zit hier dus een dun stukje leer overheen..

ps. is internet plaatje even bewerkt, dus niet het zadel waar het om gaat o.i.d.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:24

Ik dacht dat jij geen lusitano wou ;)
Kan gewoon hoor, ik reed ook altijd met mijn beugels onderlangs. Gewoon met een scherp mesje het leertje doorsnijden, heb ik wel een foto van voor je. Bij mij heeft mn zadelmaker dat gedaan.

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:25

Niet alle zadels zijn daarvoor gemaakt, bij somige kan dat gewoon niet.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 10:26

babydolll schreef:
Kan gewoon hoor, ik reed ook altijd met mijn beugels onderlangs. Gewoon met een scherp mesje het leertje doorsnijden, heb ik wel een foto van voor je. Bij mij heeft mn zadelmaker dat gedaan.

Klopt want ik had een 18 inch geprobeerd en kon er echt niet mee rijden, maar heb nu uiteindelijk toch een 17 inch en dat gaat wel :) Had zadelmaker toch maar laten komen en verschillende geprobeerd maar deze blijft mooist :P

Maar heeft hij het ook nog gestikt ofzo? randje eromheen tegen uitscheuren o.i.d.? Zo niet kan ik het zelf wel doorsnijden, zo wel moet ik er maar even weer naartoe..

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 10:27

A_R schreef:
Niet alle zadels zijn daarvoor gemaakt, bij somige kan dat gewoon niet.

Het is gewoon een dressuurzadel en zou dus gewoon moeten kunnen, en vind het bovendien veel mooier.
Enige is dat hier een dun soepel leertje voor zit (reden daarvoor weet ik niet)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:28

GWR schreef:
babydolll schreef:

Klopt want ik had een 18 inch geprobeerd en kon er echt niet mee rijden, maar heb nu uiteindelijk toch een 17 inch en dat gaat wel :) Had zadelmaker toch maar laten komen en verschillende geprobeerd maar deze blijft mooist :P

Maar heeft hij het ook nog gestikt ofzo? randje eromheen tegen uitscheuren o.i.d.? Zo niet kan ik het zelf wel doorsnijden, zo wel moet ik er maar even weer naartoe..

een moment, dan maak ik een foto voor je. Ah geeft niks hoor, ben weer opzoek naar een paard dus alleen maar blij dat ik mn zadel nog heb :P
Niet de meest duidelijke foto maar dan kan je zien hoe het zit. Gewoon met een mesje gesneden, nooit doorgescheurd oid en ik sprong ook met het zadel. Is trouwens een inkeving tot na mn vinger, niet het hele stuk.
Afbeelding

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 10:35

babydolll schreef:
een moment, dan maak ik een foto voor je. Ah geeft niks hoor, ben weer opzoek naar een paard dus alleen maar blij dat ik mn zadel nog heb :P
Niet de meest duidelijke foto maar dan kan je zien hoe het zit. Gewoon met een mesje gesneden, nooit doorgescheurd oid en ik sprong ook met het zadel. Is trouwens een inkeving tot na mn vinger, niet het hele stuk.
Afbeelding

Ahh super, dat bedoel ik! Dan kan ik hem dus gewoon zelf voorzichtig iets los snijden :D
Net boven de naad zie ik, anders haal ik de hele naad van het zweetblad los denk ik haha :P
Heel erg bedankt!
En succes met zoeken naar een paard :)