Ervaringen met kinderzadel Flexible van Interhippique?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Ervaringen met kinderzadel Flexible van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 21:43

Mijn zoon (met lich beperking) krijgt les van mij op onze Fries.
Hierbij zit hij op mijn nieuwe boomloze zadel en daarbij komen zijn voeten maar net onder het zadel uit, beetje lastig aandrijven...
Ook mijn dochter (nu 5) zal eerdaags wat meer willen gaan rijden ipv altijd emt voltigesingel rondcrossen en zij komt al helemaal neit onder de zweetbladen uit.
Daarom overweeg ik een apart zadel aan te schaffen voor mijn kids en heb ik info gezocht.
Ik wil dus ook weer een boomloos zadel, maar wel eentje waar het kind "in" zit dus met een hoge achter- en voorkant (en evt handgreep)

Ik ben nu uitgekomen op interhippique.nl en daar bij de shet en ponyzadels bij de Flexible
Volgens de verkopende partij past dit prima op een Fries omdat het een boomloos zadel betreft met verstelbare kussens.

Omdat ik erg zuinig ben op mijn paard zoek ik hier naar meningen/ ervaringen hierover.

(een andere optie is een boomloos westernzadel wat vergelijkbaar aanpasbaar is, maar die ben ik nog niet tegen gekomen voor een redelijke prijs)

Rhine_

Re: Ervaringen met kinderzadel Flexible van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:13

Ik weet niet of het een goed zadel is ondat het net op de markt is. Maar heb al heel veel goede dingen over barefoot kinder gehoort. Tis wel 50€ maar de kwaltiet is beter!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:29

Nadeel van de Barefoot vind ik dat er geen handvat aan zit en de Flexible heeft wat meer een randje achter, waardoor mijn kind er echt in zit. De barefoot loopt wat meer op, waardoor mijn zoon de neiging heeft daarop te gaan zitten (en dus schuin zit)

Voordeel Barefoot is wel weer die pommel die je kan veranderen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:52

interhippique...
Geen goeie verhalen van gehoort...
Surves etc. is goed, maar de kwaliteit van de zadels? Net als Kadet...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:55

heb voor mn dochter een zadel+hoofdstel gekocht bij inter hippique, omdat ze zo graag een rose set wou.
service kan ik geen negatief woord over zeggen, maar de kwaliteit van het leer is belabberd.