[WN] Winterdeken voor paint horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Winterdeken voor paint horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 15:35

Hoi,

Ik ben op zoek naar een winterdeken maar dit is mijn eerste paard en heb dus ook nog nooit een winterdeken gekocht. Dus vroeg ik mijn af welk merk jullie adviseren, ik heb een paint horse die redelijk breed is dus ....

en ook waar ik op moet letten en misschien weten jullie ook een goede ruitersport zaak

ik ben al wat op internet aan het zoeken geweest en kom dan veel harry horse tegen is dit een goed merk

en rambo, qhp en weatherbreatha (weet niet of het zo goed geschreven is) lijken mij tot nu toe het geschikts omdat ik las dat deze voor wat bredere paarden kunnen, wat zijn jullie ervaringen
groetjes Melanie

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:42

Volgens mij zijn rambo en weatherbeatha wel goed BR neem ik zelf altijd vind ze goed passen.

Harry's horse heeft mijn KWPN wel gehad maar mijn pony die wat dikker was en een brede kont heeft die iets hoger is, beetje een quarter bouw had ze al na 1 nacht dragen kapot
Pagony ben ik ook niet zo weg van, die heeft een wijde hals
QHP ben ik ook niet zo van daar zitten snel scheuren in

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:07

voor een amerikaans paard heb je gewoon een amerikaanse snit deken nodig. anders krijg je echt overal lelijke plekken...

chery

Re: Winterdeken voor paint horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:10

Ik heb voor mijn quarter de horseware dekens{rhino} en die bevallen prima, geen schuurplekken o.i.d. van horseware heb je ook een speciale quarter lijn. Zijn echt super dekens van horseware. Wel iets duurder, maar wel kwaliteit, waar je jaren mee vooruit kan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:25

arthur's heeft ook mooie dekens voor een redelijke prijs!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:11

voor stan (groot en breed) hadden we altiojd weatherbeeta en voor buzzs amigo

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:18

Ik heb al jaren Horseware Rambo's op mijn paarden liggen. Van breed tot smal ze liggen altijd als een huis en ook hier nergens schuurplekken. Mijn erg brede Paintje had vroeger ook een Rambo op en die paste haar het beste van alle merken. Ze had ook wel eens een HH op, maar die sloot toch niet zo mooi aan als dr Rambootje.

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:19

Ik heb dekens van Harry's Horse (bijgekregen bij koop paardje) en die liggen goed, terwijl m'n quarter echt een mega dikke kont heeft :D

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:13

Tymbalia schreef:
BR neem ik zelf altijd vind ze goed passen.

Let wel op bij BR die valt altijd kleiner dan de maat die in de deken staat!
Ik heb diverse tweedehands dekens te koop van BR en dit viel me gewoon op.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:17

Ik vind juist dat BR niet echt goed ligt op een paint/quarter. Ik heb er een voor mijn merrie maar vind 'm vrij smal aan de voorkant. Terwijl 't toch een maat groter is.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:41

Ik zweer ook bij Rambo, die liggen echt uitstekend op QPA's.
Ga straks een nieuwe Rambo Quarter winterdeken bestellen :)
Maar ook mijn regendeken en vliegendeken zijn van Rambo.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:22

IJp schreef:
Tymbalia schreef:
BR neem ik zelf altijd vind ze goed passen.

Let wel op bij BR die valt altijd kleiner dan de maat die in de deken staat!
Ik heb diverse tweedehands dekens te koop van BR en dit viel me gewoon op.

Vandaar dat ze bij mijn pony wel goed liggen ze zit een beetje tussen 155 en 165 in :D

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:50

de highliners van harrys horse liggen over het algemeen super op quarters. ook op mijn kwpner trouwens :-)

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:14

fique schreef:
de highliners van harrys horse liggen over het algemeen super op quarters. ook op mijn kwpner trouwens :-)

+:)+ :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:13

Hier ook diverse HH dekens op mijn toch wel breed geschouderde QH, maatje 195 past prima

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:55

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:24

@ jwbos, die deken ziet er inderdaad mooi gevormd uit! Maar wat ik me afvraag: loopt het water van de rug af niet zo onder die buikflap? Omdat hij over de deken dichtzit?

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:18

SusanW schreef:
@ jwbos, die deken ziet er inderdaad mooi gevormd uit! Maar wat ik me afvraag: loopt het water van de rug af niet zo onder die buikflap? Omdat hij over de deken dichtzit?

De buikflap sluit over een gedeelte van de deken heen aan de onderkant; dit zit zo vreselijk goed aangesloten dat water echt geen kans krijgt om tussen de buikflap te komen. Onze ruin draagt deze deken ook in de winter als hij buiten loopt en tot op heden nog geen water tussen gevonden.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:31

Zonder twijfel QHP maat 1.95 m voor mijn quarter dames!
Heb ooit HH gehad maar die was van voren heel wijd, een soort jurk. QHP bevalt goed qua pasvorm en de kwaliteit is ook super.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:57

Ik heb een Wrangler-deken. Vond ik prijs-kwaliteit erg goed. Mijn QH is breed maar klein, dus worden het al gauw jurken, bij de Wrangler dus niet. Gaat nu het tweede seizoen in en zit nog geen gat in.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:41

jwbos: dat is idd een interessante deken; had ik nog niet eerder gezien! Hoe sluiten die van voor? Niet te hoog?

Heeft de Wranglerdeken ook een staartflap, MissFreubel? Waar heb jij die vandaan? Heb je een plaatje?

Ik vind dat V-systeem van de Rambo's zo mooi, maar hoe zit het met de lengte van die dekens ivm de verhoudingsgewijs korte pootjes van de QPA?

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:50

Mac schreef:
jwbos: dat is idd een interessante deken; had ik nog niet eerder gezien! Hoe sluiten die van voor? Niet te hoog?

Heeft de Wranglerdeken ook een staartflap, MissFreubel? Waar heb jij die vandaan? Heb je een plaatje?

Ik vind dat V-systeem van de Rambo's zo mooi, maar hoe zit het met de lengte van die dekens ivm de verhoudingsgewijs korte pootjes van de QPA?

De deken heb ik bij Monique gekocht, Oregon Trail Tack Store in Westerbork. De deken heeft een staartflap. Ik zag dat ze op de site van JustWestern ook wel zoiets hadden, maar dan beetje opvallende kleuren, haha

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:52

Ik zweer bij de Rambo Quarter dekens. Perfect voor brede paarden, mooi in lengte en uitgesneden. Je hebt kans dat met gewone dekens je zo'n grote maat nodig hebt voor de breedte dat de deken voorbij de knieeen komt (zoals ik bij die van mij had).

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:52

Saphir is ook vrij breed en heeft ook een Harry's Horse, (ik geloof 300 gram?) voor in de winter.
Ze heeft hem nu 1 winter opgehad en hij ziet er nog prima uit, misschien een beetje vies, maar verder helemaal goed! :)

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:29

De Turtle Neck ligt op Moon heel goed. Hij heeft een vrij forse achterhand met wat lange heupen maar het dekt zijn kont goed af. Ben slecht in afbeeldingen plaatsen..maar je kunt hem zien op de site van Eurohorse...