Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Excellent schreef:Het lijkt me niet dat een barebackpad het gestuiter van een ruiter zou kunnen opvangen. Wellicht wel ietsje verzachten. Maar hij is niet dik genoeg daarvoor. Toch beter met barebackpad dan helemaal zonder zadel!

RianneH schreef:Dat lijkt me niet helemaal correct. Persoonlijk vind ik het ook niet prettig om aan het paard 'vast te plakken'. Wellicht is het gemakkelijker om te blijven zitten ipv een gladde zomervacht

DaisyDarling schreef:RianneH schreef:Dat lijkt me niet helemaal correct. Persoonlijk vind ik het ook niet prettig om aan het paard 'vast te plakken'. Wellicht is het gemakkelijker om te blijven zitten ipv een gladde zomervacht
Je moet ook niet stuiteren maar meebewegen,je zit wel een stuk steviger, net alsof je een leren zitvlak hebt.. Duidelijk?
Je kan nog bewegen, mocht je het willen maar over het algemeen zit je gewoon stil, net als een zadel. Ofnouwja; ik zit helemaal stil
Kost wel wat oefening, let goed op dat je gaat klemmen met je bovenbenen, zo duw je jezelf juist omhoog & ga je meer stuiteren.
Ik rijd er ook altijd mee. Maar het is niet een wondermiddel tegen stuiteren, stuiteren ligt aan de houding van de ruiter en de gangen van het paard.

) Citaat:Verder drukken je zitbeenknobbels niet zo erg in de rug, waar ze misschien last van zouden kunnen hebben.
RianneH schreef:Maar het is niet een wondermiddel tegen stuiteren, stuiteren ligt aan de houding van de ruiter en de gangen van het paard.

hestejente schreef:Met een haflinger zal dat denk ik niet heel veel problemen opleveren?