Dressuurzadel lagere prijsklasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Dressuurzadel lagere prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 14:22

Hoi,

Ik hoop dat er niet al zo'n soort gelijk topic is.
Maar ik ben op zoek naar een nieuw dressuurzadel in de lagere prijsklasse dat wil zeggen zo'n 500 tot 700 euro kaal.
Tuurlijk komt er een zadelmaker/passer. Maar voor die tijd wil ik even wat mee info. En natuurlijk nog even speuren naar een goede zadelmaker/passer.
Ben net bij een ruitershop geweest maar die hebben geen zadels voor friezen en wil ze ook niet aanbeginnen omdat het maar een klein zaakje is. Zij kwam toen aanzetten met hulsebos naar mijn weten zijn die zadel nieuw voor mij te duur en tweedehands wil ik eigelijk liever niet en hulsebos komt met 2de hands niet naar stal. En ik ga niet heen er weer sjeesen met mijn paard.

Ik ken natuurlijk wintec, thorrowgood, knightrider de kunstof versies maar zou toch eigelijk liever een leren zadel hebben. Ookal heeft kunstof voor mij meer voordelen. Maar ga je richting leren zadel zit je meestal al op zo'n 1000 euro en meer.
Dus ik vroeg me af wat zijn nu de redelijke kwalitatieve zadel in leer versies. Ik snap natuurlijk ook wel dat voor het budget dat ik heb dat ik geen topkwaliteit mag verwachten maar het is een jong paard nog niet beleerd dus als ze dan al beleerd is zou ze max 2 x in de week onder het zadel gaan lopen dus echte topkwaliteit vind ik ook niet nodig.
Gaat dus nu niet echt over of het gaat passen maar zou graag wat merken horen waar ze wat goedkopere versies hebben. Zodat ik zelf een beetje kan gaan zoeken en een zadelmaker die daar eventueel mee werkt.
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Ik hoef trouwens geen reacties dat ik nog even moet doorsparen of toch voor een tweedehands moet gaan. Dan heb ik liever dat er gewoon niemand reageert.
Niet iedereen heeft het geld voor een duur zadel daarbij ben ik overtuigd dat je voor minder ook echt wel een goed zadel zou moeten kunnen vinden maar dan misschien kwalitatief op het leer moet inleveren.

Nimmy

Re: Dressuurzadel lagere prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:54

Kentauer en JC zijn redelijk geprijste zadels, maar denk dat die ook iets boven je budget zitten.

Anders misschien zoeken naar een showmodel/paszadel, als de zadels uit de collectie gaan dan kun je die soms een stuk goedkoper nieuw kopen. Maar dan moet je wel het geluk hebben dat zoiets passend te krijgen is op jouw paard.

Anders kom je waarschijnlijk toch uit op kunststof, 2e hands of even doorsparen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:58

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:01

Ik heb een Excelsior dressuurzadel. Zeer tevreden over :j Lag op m'n verzorgarabiertje.
Nu ik een haflinger heb past 'ie natuurlijk niet :=

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:03

de rossner zadels zijn ook niet zo duur.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:08

emjam schreef:
de rossner zadels zijn ook niet zo duur.

en deze koop je compleet met beugels, riemen, singel en zadelhoes!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:43

rossner zadels zijn ook heel fijne zadels wij hebben er 1 die gaat al 10 jaar mee heeft altijd op een fries gelegen echt heerlijke zadels!! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:47

Rossner doet het goed, en inderdaad een zadel wat als showmodel gedient heeft of als pasmodel is ook super, ik heb een showmodel rossner america geprobeert, hiervoor betaalde ik geloof ik 600 euro inclusief singel, beugels enz...
Via het stukje gebruikte zadels van divoza kun je zien of ze nog showmodellen hebben liggen eventueel bij jou in de buurt (als er een divoza in de buurt zit natuurlijk). Er staat dan een notitie bij.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:01

Ik heb de Rossner ook al een aantal keren gezien(op foto's) en vind het een erg mooi zadel op zicht. Alleen die hebben ze alleen bij divoza toch? Komen die ook door heel nederland passen?

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:04

Ik heb zelf een JC saphir, weet niet of dat op een fries past, maar ik heb er nieuw 900 euro voor betaald en dan was het zadel compleet met beugels singel etc

Dominiq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:50

Ik vind de rossner zadels heel mooi om te zien en vaak tweedehands voor niet al te veel te krijgen.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:53

ja divoza heeft pas service door heel nederland :D
volgens mij als je een zadel koopt alleen reiskosten ;)
maar dat zal je na moeten kijken

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:00

danitsja schreef:
Ik vind de rossner zadels heel mooi om te zien en vaak tweedehands voor niet al te veel te krijgen.

ze wou geen 2e hands ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:08

Euroriding jade is nieuw ook wel te doen, vind ik ook hele fijne zadels. Kentaur is wel iets duurder als E700.

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:30

heb zelf heel lang op de rossner amerika plus gereden: zitten goddelijk en liggen op heeeeel veel paardenruggen goed. ik weet toevaliig dat deze nu nog gebruikt wordt en op meerdere paarden per dag ligt. dat zadel is 6 jaar geleden gekocht!

hou je dr wel rekening mee dat een jong paard zich nog heel erg ontwikkelt en dus over een half jaar (of iets eerder of iets later) misschien wel een heel ander zadel nogig heeft?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:00

divoza komt door heel nederland inderdaad, maar normaal gesproken alleen met nieuwe zadels, ik weet niet of ze dan ook de demozadels mee nemen...
Ik vond de rossner amerika plus ook heerlijk, alleen lag hij helaas op mijn paard niet goed.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:04

Divoza komt alleen maar met demozadels (paszadels). Als je een zadel hebt gevonden wat naar wens is, kun je 'm nieuw ophalen bij de dichtsbijzijnde showroom of op laten sturen. Tenminste, zo ging het bij mij 2 jaar terug.

Een paszadel wat niet meer wordt gebruikt, gaat met korting naar de tweedehandsafdeling. Ik schat de kans klein dat ze daarmee komen want met tweedehands zadels rijden ze ook niet.

Overigens heb ik een hele goede ervaring met een tweedehands zadel en het opnieuw laten opvullen zodat het zadel naar het paard vormt.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:49

Ik heb een Euroriding Jade, Superzadeltje! Niet duur en het gaat al een paar jaar mee zonder beschadigingen, natuurlijk is de kwaliteit niet zo goed als een duurdere Euroriding, maar ik ben er toch heel tevreden over.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:07

kentaure heeft heerlijke zadels. Alleen vallen de bomen en kamers smal uit.