Hey ik ben opzoek naar een goed zittend dressuurzadel. Ik zou graag van jullie weten welk merk dressuurzadel jullie hebben en of jullie er tevreden mee zijn. Heeft er iemand misschien kieffer dressuurzadel ? Want ik heb een vzh zadel van kieffer en daar ben ik zeer tevreden mee. gr Bieke
Het enige nadeel aan kieffer is dat het langs de naden van het zitvlak makkelijk gaat scheuren als het wat droog is..
DaisyDarling
Geplaatst: 24-08-10 16:40
Konik schreef:
Het enige nadeel aan kieffer is dat het langs de naden van het zitvlak makkelijk gaat scheuren als het wat droog is..
Ik heb ook ee Kieffer, elke week een vetje over de naden & je houd em suupernetjes!
upendo
Geplaatst: 24-08-10 16:43
Wintec Isabell Werth!
jadis
Geplaatst: 24-08-10 16:57
heb een paar weken terug een keiffer wein zadel tweedehands gekocht voor weinig geld, echt een koopje. is al een paar jaar oud, maar is nog in super staat. mensen bij mij op stal dachten dat ik hem nieuw gekocht had :p
ik vind het echt een zalig zadel. het heeft geen kniewrong, en daar was ik in het begin niet zo zeker van, want ik had nogal moeite om mijn benen stil te houden (ligt vooral aan het paard). dus ik dacht dat ik met een dressuur zadel met dikke kniewrong maar steun zou hebben. maar hierop kan ik mijn benen wel redelijk stil houden
de zit is ook goed diep vind ik, niet overdreven zodat je nog genoeg vrijheid hebt, maar diep genoeg voor een goede stabiele zit
Ik heb al vaker op een Wintec Isabelle Werth gereden en zit echt goed zoals een zetel.
Maar ik heb ook een paar keren op een Kieffer Freestyle gereden en die zat vele beter, zoals een heel comfortabele zachte zetel Ik kon de schokken van het paard veel beter uitzitten dan op een gewoon zadel.
De naden moet je goed bijhouden, dan is er idd niets aan de hand. Maar je ziet veel (wat oudere) zadels op marktplaats ed, die last hebben van scheuren langs die naad. Het is dus wel handig om op te letten.
Ik heb meerdere Kieffers gehad, de Aachen VSD, vond ik nog het lekkerst. In het algemeen vind ik oudere Kieffers echt goed, de nieuwere zijn van mindere kwaliteit (vooral het leer). Bij oudere Duitse zadels moet je wel in de gaten houden dat de kussens niet te dicht op elkaar zitten.
Mijn zadelvoorkeur gaat uit naar Jaguar, maar Albion is ook zeer goed en ik daarna met een grotere afstand ben ook te spreken over de Passier Grand Gilbert en Spalding. Alhoewel ik de Spalding wel een beetje glad vind. Prestiges zijn ook heel goed.
Maar al met al blijft toch wel dat het type zadel goed op je paard moet liggen en dat jij er lekker op moet zitten. Dat is iets heel persoonlijks en dat kan je eigenlijk niet voor een ander invullen.
ik vond de kieffer wien juist echt een dramatisch zadel, heb er met moeite een rondje op gestapt en vervolgens het volgende zadel gevraagd aan de zadelmaker. Drama... Ik had een kieffer lech profi erop liggen, zat heerlijk..
wat nog veel belangrijker is, is dat je een zadel koopt die je ook door een zadelmaker op maat kunt laten maken voor je paard. Ik heb ook meerdere merken gehad, maar altijd problemen met het vinden van een goede zadelmaker die dat specifieke zadel ook kan aanpassen. Nu heb ik een Hulsebos, prima zadel, super zadelmaker. KN vond ik fijner, maar geen goede zadelmaker te vinden.
Ik heb een stubben maestosso de luxe en ik zweer erbij! GEWELDIG zadel... Heb wel een paar keer op verschillende kieffers gezeten maar vindt het eigelijk rot zadel... vindt ze helemaal niet lekker zitten.