werkbeschrijving zelf zadelpad maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

m_ss

werkbeschrijving zelf zadelpad maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 12:32

ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik dit neer moet zetten, dus dan maar zo }:0

Ik zie hier op bokt veel mensen die zelf een zadelpad gemaakt hebben. dat wil ik nou ook wel eens proberen.
zijn er vaste/gemiddelde maten, stoffen en materialen die je gebruikt?

je moet immers letten op de vorm: zodat deze over de schoft past (al moet ik zeggen dat mijn pad uit de winkel gewoon recthoekig lijkt) je moet er op letten dat de stoffen/naden niet kunnen gaan kreuken onder het zadel want : au voor de poowny. je moet er op letten dat het niet te warm en zweterig is en je moet er op letten dat het dik genoeg is voor je paard om lekker zacht te zijn, maar dun genoeg om niet de ligging van het zadel te belemmeren.

dus: mensen die hier ervaring mee hebben en zich nog kunnen herinneren hoe ze dat gedaan hebben? ik hoor het graag:D
overigens zijn andere zelfgemaakte dingen + werkbeschrijving ook erg welkom ([i]ik ben nou eenmaal een knutseltrut..)

kon t ook niet vinden via de zoekfunctie..

Nadia
Oppermuts

Re: werkbeschrijving zelf zadelpad maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:39

HK --> HAR

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 12:53

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:07

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:28

missblondie schreef:
Of anders kan je op deze site ook heel veel vinden!
http://paarden.hobby-site.com/

ik heb deze site ook gebruikt voor het maken van mijn eigen dekje.. (en meer dingen..)
Maar ik zou voor een volgend dekje geen fleece meer gebruiken, aangezien je paard daar heel erg van gaat zweten (zelfs schuimen..) onder het zadel..

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 17:39

ieuwh.. ;(
haha, maar bedankt voor de tips!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:19

Voor het dekje die ik nu aan het maken ben heb ik inderdaad ook geen fleece gebruikt, omdat ik daar geen leuke stofjes van kon vinden en omdat het zo dik is onder de naaimachine. Vorige keer heb ik 5 naalden gemold, want de fleece 3x dubbel was blijkbaar te dik :=

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:24

dan ben ik heeeel erg blij met mijn naaimachine: ik ben van twee rijbroeken 1 aan het maken ( de 1 was door op de kont, de ander op alle andere mogelijke plaatsen.) en daardoor moet ik een nepleren zitvlak over de ingenaaide naad van de andere broek naaien: ik dacht dat dat nooit goed zou komen.. hij staat gewoon te neurien zo makkelijk gaat het!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:27

Daar heb je mazzel mee ja! := Die hier is uit het jaar nul, en heeft zo zijn kuren :')

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:58

hey jongens: suoer bedankt voor de tip vd site: ik had nog een restje stof met van dat polydinges dr op en nog heel veelstofjes die ik voor de gordijnen had gekocht (tzijn toch andere gordijnen geworden) allemaal gewoon katoen maar in kleuren die ik geweldig vind. iig genoeg voor 1 dekje incl vulling. en 1 dekje waar ik nog even vulling voor moet halen. als ik daar klaar mee ben ga ik maar eens voor een deken.
:D leuk leuk!