Kn dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Kn dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 16:41

Ik ben opzoek naar een goed passend dressuurzadel voor mijn vrij forse kwpn merrie.
Ik had voor haar eerst een Anky dressuurzadel met een mediumboom (nu te koop). Nu blijkt dus die boom veelste smal. Ik heb nu een tijdje met mijn oude wintec isabella werht gereden. Met de rode boom (33cm). Maar die is eigenlijk van mijn andere paard. En er moet dus een 2e zadel bij komen.
Nu heb ik vandaag met het zadel van een stalgenootje gereden. De KN tango. Wat een heerlijk zadel zeg. Lag ook super op mijn paard.
Maar nu het rare dat zadel had ook een mediumboom. Valt de Kn dan gewoon wat ruimer?
Nu heb ik me laten vertellen dat de Kn tango niet meer verkocht word :? Mijn vraag is dan ook zijn deze nieuw niet meer te verkrijgen? En welk model lijkt er dan op de Tango?

Charlot2000

Re: Kn dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:42

Ik heb een KN Symfonie op een vrij brede merrie liggen. Ook een heerlijk zadel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 16:43

Zit die ongeveer hetzelfde als de Tango? En heb jij er ook een mediumboom op liggen?
Vind het zo raar dat een medium paste. Terwijl de medium van Anky en wintec dus niet paste.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:39

kn valt inderdaad breed, heeft ook met model boom te maken. kn heeft een u boom en veel merken hebben een v boom.

Ik heb zelf een medium allegro.
Ik heb voor mijn vorige paard een wijde symp gehad die was net zo breed als een extra wijde van een ander merk.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:43

Dankjewel voor je reactie.
Ik begon zo te twijfelen dat deze KN met mediumboom wel echt goed paste omdat de medium van Anky en Wintec echt niet doen passen.
Een zadelverkoper probeerde mij nog wijs te maken dat het niet aan de boom lag maar aan de vulling. Hoe minder vulling hoe breder de boom. Nou dat klopt toch niet de boom heeft niks met de vulling te maken.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:14

Heb je niet zo'n ankyzadel waar de boom van verwisseld kan worden?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:16

een zadel kan wel smaller worden van veel vulling. Maar je hebt toch een minimum vulling nodig in een zadel. Het ligt ook gewoon aan het model. Ik vind bij kn het zitvlak in de breedte ook breder als bij andere merken. Het leer is robuuster waardoor het veel slijtvaster is.

Ik ben nu aan mn 4e en voor mij niks anders meer.
mijn set staat boven in mn profiel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:19

Nee heb er een met een vaste boom.
Vind ik eerlijk gezegd ook een beetje raar. Zadel is een halfjaar geleden gekocht. Hij ziet er ook precies hetzelfde uit als de gene met verwisselbareboom. Maar deze heeft het dus niet.

Ik snap wel dat als je meer vulling in het zadel doet het smaller kan worden dat begrijp ik. Maar ik begrijp niet hoe je een zadel met een te smalle boom breder kan maken door er vulling uit te halen. Dan blijft dan toch als nog de boom te smal :?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:25

KN wordt vaak op brede paarden gebruikt.
Op de Kossackstud, een Arabierenfokkerij, gebruiken ze alleen maar KN zadels omdat deze zo breed vallen. :)

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:46

klopt, ik heb ook heeeeeel veel andere zadels geprobeerd maar de KN past echt het beste. voor de zekerheid kun je ook een zadelmaker laten kijken, dan ben je helemaal zeker van je zaak.

Caline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:17

Kn past meestal wel.
Maar een tango is totaal anders als een symphonie. De symphonie is echt een plat ding tegenover de tango in mijn beleving.
Mijn paard is behoorlijk groot en fors maar ik heb een medium boom en past perfect!

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:20

Ik heb ook een KN de Allegratto ofzo iets, geloof dat die nu niet meer gemaakt word maar het is echt een heerlijk zadel, en zit perfect op me merrie, en ook bij andere paarden kan ik hem zo opleggen en past makkelijk.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:54

De tango is gewoon nog te koop hoor :j Zowel bij KN zelf, en op de sites van drunens ruiterhuis en imperial riding(de importeur) staan ze er nog gewoon op
Maar KN valt inderdaad breder, de N bomen(smal) van KN vallen bijna gelijk als een boom 31 van bv stubben.(en 31 is voor stubben een medium)
Moet wel zeggen dat KN tegenwoordig ook in sommige modellen boommaat extra wijd heeft, geen idee of daardoor de boom van de medium iets versmald is!(let daar dus wel even goed op)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:49

Ik denk dat het zadel gewoon wat groter valt.
Als ik jou was zou ik er gewoon een kopen als ze voor beiden goed bevallen en passen.
Want op maten kun je nou eenmaal niet altijd wat doen.
Elk zadel past weer anders.
Je moet vinden wat goed bij jullie past.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:24

aafje87 schreef:
De tango is gewoon nog te koop hoor :j Zowel bij KN zelf, en op de sites van drunens ruiterhuis en imperial riding(de importeur) staan ze er nog gewoon op
Maar KN valt inderdaad breder, de N bomen(smal) van KN vallen bijna gelijk als een boom 31 van bv stubben.(en 31 is voor stubben een medium)
Moet wel zeggen dat KN tegenwoordig ook in sommige modellen boommaat extra wijd heeft, geen idee of daardoor de boom van de medium iets versmald is!(let daar dus wel even goed op)

Is de Tango het zelfde als de Allegretto (of zo iets) dan?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:33

ik heb voor mn paard de kn tango medium boom. hiervoor een jc Saphier boommaat 32 erop gehad maar die begon te smal te worden. de kn lag eigenlijk het beste en wat me vooral opviel is dat bij mijn paard de schouders meer ruimte hadden waardoor hij beter kon bewegen. Het model van de boom is anders dan bij andere zadels heb ik het idee. De tango is nog steeds te koop oa bij http://www.bestfitzadelservice.nl
Ik heb mijn tango 2dehands gekocht via marktplaats , wel zelf wezen ophalen( ik had het zadel ook geprobeerd van een kennis en wist zo welke boommaat ik nodig had) en na laten kijken door Godfried van de verlichte zit (wilde wel dat het zadel een nieuwe vulling kreeg zodat het naar mn paard zn rug kon gaan liggen en dat je niet per ongeluk iets koopt wat ongelijk is opgevuld of iets dergelijks)

Succes!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:39

je hebt zadels met een om gekeerde v boom dus deze ^ en een u boom (ook omgekeerd dus) kn heeft de u