Hallo. ik weet niet of het hier moet staan maar anders me excuuse. Ik had een vraag Mijn newforrest is 1.41 met stok maat maar wel gezet ? Welke maat moet ik dan nemen met winter die water dicht is deken????
MVG
sandra1986
Geplaatst: 20-08-10 22:39
ik DENK dat maatje 175 of anders 165 wel een goede maat zou zijn...
maar vraag eens bij de ruitersportzaak, die hebben mij toen enorm geholpen. het is ook afhankelijk van het merk. bucas heeft speciale lijn voor brede paarden.
Gewoon passen. Het ene paard is het andere niet en zo ook met merken. De ene valt ruim, de andere valt krap. Even een halen vragen of je het even mag passen en zonodig omruilen voor een groter/kleiner maatje. Zorg dan wel dat je eerst iets anders op je paard legt zodat de deken schoon en haarvrij blijft anders heb je de kans dat ze het niet terug nemen.
Ik zou ook altijd je pony is meten met een lintmeter, en dan kan je altijd in de winkel het deken ook nog eens meten voor de zekerheid. Dan kan je niet veel fout doen. Want ik had voor mijn pony ooit eens een 155 gekocht van een bepaald merk. Dat was te klein, ook al had die altijd al een 155. Dan heb ik hem nog eens gemeten, nog eens de naar de winkel , een ander merk genomen in dezelfde maat en dat paste wel Ö