zadel geeft af na poetsen - witte rijbroek :s

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jippiejee

zadel geeft af na poetsen - witte rijbroek :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:23

Hoihoi!

De laatste keer dat ik wedstrijd had, heb ik de dag ervoor netjes mijn zadel en hoofdstel gepoetst en gevet.
Helaas gaf het zadel vreselijk af, en heeft mijn (witte) rijbroek 7 keer in de was gezeten en is nu nog niet schoon...

Hebben jullie dit probleem nou ook?
Zaterdag heb ik weer wedstrijd, maar spuit mijn zadel alleen even af met de compressor. Hebben jullie een beter idee?

Groetjes Zoë

A_R

Re: zadel geeft af na poetsen - witte rijbroek :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:33

jup dat heb/had ik ook, Ik poets m'n zadel altijd een dag van te voren en neem hem de dag daarna even af met een schone doek dan geeft hij iets minder af.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:35

Konik schreef:
Hoihoi!

De laatste keer dat ik wedstrijd had, heb ik de dag ervoor netjes mijn zadel en hoofdstel gepoetst en gevet.
Helaas gaf het zadel vreselijk af, en heeft mijn (witte) rijbroek 7 keer in de was gezeten en is nu nog niet schoon...
Hebben jullie dit probleem nou ook?
Zaterdag heb ik weer wedstrijd, maar spuit mijn zadel alleen even af met de compressor. Hebben jullie een beter idee?

Groetjes Zoë

Van paardrijden blijf je toch niet schoon.

Zolang de vlekken van het zadel maar op het rijgedeelte van je rijbroek zit is er niets aan de hand! Je zit toch in het zadel en niemand ziet dat.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:56

Ja dat komt van wege dat vet, dat neemt de kleur van het zadel in zich op.. en dan wordt je rijbroek niet wit meer,,

wel zonde

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 06:53

Heb toevallig laatst een wit shirtje wat niet meer wit wilde worden in de bleek gelegd en is stralend wit geworden. Als je in een emmer of gootsteen met water een scheut wc eend oid gooit en je laat het max 10min liggen is ie weer zo wit als maar zijn kan.
Het shirtje is ook niet slechter van kwaliteit geworden ook niet dunner ofzo. Je zou het kunnen proberen.
Je moet het daarna wel gelijk uitspoelen en wassen.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:19

Ik poets de bovenkant van mijn zadel max een week voor de wedstrijd voor het laatst om die vlekken in je rijbroek te voorkomen :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:37

Ik poets de bovenkant van mijn zadel niet als ik wedstrijd heb.
Idd dus om zulke vlekken te voorkomen.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:40

A_R schreef:
jup dat heb/had ik ook, Ik poets m'n zadel altijd een dag van te voren en neem hem de dag daarna even af met een schone doek dan geeft hij iets minder af.

dit was ook mijn tip *D als je dan toch schoon wil maken voor de wedstrijd dan alleen met wat zadelzeep

succes op wedstrijd

eikaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:52

Dat had ik ook.
Nu poets ik mijn zadel gewoonweg niet meer voor ik op wedstrijd ga.