Ervaringen/tips gezocht m.b.t. aanpassen boomloos zadel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dide

Ervaringen/tips gezocht m.b.t. aanpassen boomloos zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:07

Hoi,

Na het zoeken van een fijn zadel welke op mijn ronde Welsh zou passen heb ik besloten om mijn huidige te behouden :Z .. Het zit haar goed en omdat ze in de seizoenen nogal van gewicht verschild zie ik het niet zitten om een zadel te hebben die aan moet blijven passen. Ik heb er alleen een probleem mee ik maak vaak leuke buiten ritten (vaak langer dan 2 uur). En ik krijg dan erg last van mijn onderrug en daar wil ik iets aan doen.

Wat ik er zo ie zo aan wil veranderen is de 'zitting' hier wil ik graag schok dempend materiaal tussen/in hebben om de 'hobbels' beter op te kunnen vangen met mijn rug. En wil ik graag wat knie wrong hebben zodat ik toch iets meer steun heb.

Maar heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er mensen die bij dit model of bij een barefoot zelf iets hebben laten aanpassen?

Het gaat trouwens om een randoll's zadel (met dubbeldikke inlages er onder). Ik vind het te vergelijken met een ouder model Cheyenne van Barefoot. (Een andere barefoot met VPS is voor mij GEEN oplossing, hier krijg ik na een half uur al rugpijn van). Alle veranderingen zullen gemaakt worden door een goede (en handige) zadelmaker.