Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nr_1 schreef:je kan hem ook proberen voorwaarts te rijden en tempo wisselingen te maken, daar worden ze vaak ook licht van in de hand (acherhand er onder). als ik jou haw topic zie, vind ik een elastiek heel erg overbodig! hij loopt netjes.
Maar nu ga ik op ruiterkamp en kan dat niet zomaar.. PriscaZ schreef:Je rijdt hem er al mee en gaat nu op onderzoek hoe het vast hoort te zitten? Lijkt me verkeerd om, maar goed.
Hier een plaatje van hoe het aan het hoofd hoort te zitten.
(plaatje komt van http://www.agradi.nl)
Zou het persoonlijk wel dichter bij het kopstuk doen, dan je hier ziet.
Of je het dan aan de zijkanten van je singel of tussen de voorbenen door aan de singel vast maakt, verschilt in de werking. Dat zou ik zeker met de eigenaar overleggen. (neem überhaupt aan dat de eigenaar weet dat je hiermee rijdt/gaat rijden en dat hij/zij dit goed vindt?)
Toekie2 schreef:Twee tips:
1. overleg eerst met de eigenaar (ik zou me rotschrikken als mijn bijrijdster blijkt met hulpteugels te rijden zonder dat ik het weet)
2. Om op ponykamp je pony beter bij je te houden, kan je beter met een martingaal rijden dan met een elastiek. De naam zegt het al, een elastiek rekt mee dus als hij echt wil gaan dan loopt hij er gewoon doorheen. Een slof wordt dan ook wel eens gebruikt maar dat vind ik link, als hij er vandoor gaat dan kan je een paard veel te ver in de kruul trekken met alle schadelijke gevolgen van dien! Als hij echt zo gek doet zou ik hem niet eens mee willen hebben op ponykamp, veels te link voor jezelf en voor alle anderen (kinderen?).
![]()