Zadel voor heerlijke lange ritten? (vzh)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Zadel voor heerlijke lange ritten? (vzh)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 19:10

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuw zadel omdat mijn oude me pijn doet aan mn bips tijdens lange ritten :Y)

Ik heb lang nagedacht of ik een barefoot zal nemen of niet, maar.. het liefst zoek ik toch iets van een vzh zadel maar dan met een heerlijke zit voor lange ritten. Want ik heb een geweldig scala aan dekjes die ik graag wil blijven gebruiken namelijk :D

Heeft iemand ervaring met speciale lekker zittende zachte vzh zadels?

Oh en nog even een vraagje, bestaan er soort van dekjes die even groot zijn als de inlages voor een boomloos zadel (die je er dus inschuift) dat je die eronder doet en dan verder gewoon reguliere dekjes kunt gebruiken onder je boomloze zadel daaronder? (oke, geen duidelijke omschrijving als jullie het niet begrijpen ga ik het nog een keer proberen uit te leggen :P)

Alvast bedankt!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:31

Laatst bijgewerkt door biancavos op 17-08-10 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

claudianoa

Re: Zadel voor heerlijke lange ritten? (vzh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:32

hulsebos vzh! helemaal lekker

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:34

Massimo Trail

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:34

Ik zou geen boomloos zadel nemen, en al helemaal niet voor langen ritten, omdat het niet genoeg steun geeft.
Maar ik begrijp je verhaal niet erg goed, eerlijk gezegd }:0

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 19:39

Nou ik zoek een zadel die heerlijk zit voor langere ritten, ik moet zeggen ik heb de barefoot cheyenne uitgeprobeerd en het zit toch wel lekker maar het is even wennen.
Ik twijfel daar dus over en ben benieuwd welke zadels er nog meer zijn maar dan met boom en vzh model ;)

Is het zo duidelijker :)?

@ de rest bedankt, ik ga even wat informatie lezen over de Massimo Trail

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:40

Je kan ook een gelpad voor op het zadel op je zadel doen zit erg lekker vooral bij lange ritten

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:55

showteam schreef:
Nou ik zoek een zadel die heerlijk zit voor langere ritten, ik moet zeggen ik heb de barefoot cheyenne uitgeprobeerd en het zit toch wel lekker maar het is even wennen.
Ik twijfel daar dus over en ben benieuwd welke zadels er nog meer zijn maar dan met boom en vzh model ;)

Is het zo duidelijker :)?

@ de rest bedankt, ik ga even wat informatie lezen over de Massimo Trail

Ja dankje :D

Inderdaad Massimo trail heb je, en ook een endurance zadel dat Gaston Mercier heet schijnt erg lekker te zitten, alleen die is wel duur.
En een bontje op je zadel helpt ook wel ja :))

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:20

Bontje heb ik geprobeerd, het stelt het wat uit ik krijg niet na een uur pijn maar na anderhalf of 2 uur. Maar pijn krijg ik :P haha

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:53

nieuwe type wintec zadels zitten erg prettig, de variant met luchtgevulde kussens zijn ook prettig voor je paard. Je zou in een ruitersportzaak eens kunnen gaan 'proefzitten''. Ik heb er zelf ook onlangs 1 aangeschaft voor buitenrijden, ze zijn trouwens nog betaalbaar ook! Persoonlijk zou ik ook niet voor boomloos gaan.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:12

Als je vaak lange ritten rijd is boomloos inderdaad niet ideaal. Ik heb zelf wel een boomloos, maar bij lange ritten controleer ik iedere twee uur of het zadel nog helemaal perfect ligt en hoe de zweetplekken zijn. Onder een boomloos zal je bij het gebruik van een halfpad je eigen dekjes kunnen blijven gebruiken. Alleen de hele dikke dekjes niet meer.
Ik ben zelf erg fan van de ghost als boomloos zadel. Maar mocht ik ooit een grote zak geld tegen komen dan komt er toch een gaston mercier voor de lange ritten. Heerlijk zadel, maar oh zo duur :P. Zaldi heb ik goede verhalen van gehoord, dus misschien dat je daar ook naar kan kijken?

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 14:09

Nieuwe type wintec waar jij het over hebt (luchtgevulde kussens) dat is toch cair?
Ik denk dat ik inderdaad even naar een ruitersportzaak ga even kijken hoe die zitten, zijn in ieder geval wel betaalbare zadels!

Gaston Mercier heb ik opgezocht maar dat is een beetje boven m'n budget := Wel hele gave zadels!

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:16

ik rijdt zelf met een euroriding Opal.

Super zadel voor alle discplines.
En lange ritten gaat ook prima

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:34

klopt, heet cair systeem. Succes verder!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:37

cair is geen luchtvulling, maar schuim (en daar zitten luchtbelletjes in)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:35

ik zeg ook MASSIMO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heb hem net verkocht omdat ik een twenter heb en die het zadel niet ging passen maar komt straks voor haar zeer zeker weer een massimo passen maar reed voorheen altijd buiteritten van 5 km tot 25 km op een dag en wat een ideaal zadel
nooit zere kont en paard heeft veel ruimte om te bewegen
zeer goede leerkwaliteit
en aardige mensen die je zadel op juiste maat van je paard meten