Welk zadel meest geschikt voor buitenritten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Welk zadel meest geschikt voor buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 11:42

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie, maar kon zo snel geen topic hierover vinden. Welk zadel vinden jullie het meest geschikt om mee op buitenrit te gaan? Ik heb op dit moment een dressuurzadel, maar ga vanaf nu alleen nog recreatief rijden in het bos. Een dressuurzadel lijkt me dan op één of andere manier niet zo lekker meer zitten. Ik dacht zelf meer aan een veelzijdigheidszadel.. Wat zijn jullie ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:43

Misschien een Massimo trail? Ontworpen om lange ritten mee te maken. Zit heerlijk! En is ook redelijk goed betaalbaar!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-10 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:44

Ik gebruik voor mijn nrps merrie een dressuuurzadel. Ik kan er uren en uren mee rijden.

Voor mijn fjorjdes heb ik een dressuur en een veelzijdigheidszadel.

Ik kan op alle zadels uren rijden in het bos.
Ook een sprongetje in het bos maak ik gewoon met dressuurzadel.

Het liefst rijd ik op het dressuurzadel van mijn nrps merrie.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:45

De Barefoot Cheyenne, een heerlijk zadel. Boomloos, dus zit zo zacht als een kussentje en past vaker op meerdere paarden.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:50

Ik rijd ook met mijn dressuurzadel in het bos. Voor mij is dit echt het meest fijne zadel. Denk dat het ook erg persoonlijk is. Sommige zweren bij een westernzadel of een boomloos.... Ik zou, als je de gelegenheid hebt, verschillende zadels proberen/lenen, en eens kijken wat er uit komt. Onnodig om te zeggen waarschijnlijk: zadel moet voor je paard natuurlijk ook goed passen.

Succes ermee!

Anoniem

Re: Welk zadel meest geschikt voor buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:50

Westernzadel :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:18

Ik zie trouwens dat je in Groningen woont, je mag mijn Barefoot best eens een keer uitproberen als je wilt. :)

renske1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:59

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:03

Ik heb zelf nu een Massimo trail. Heerlijk zadel, ook lekker zachte zit en niet gedwongen (voor mij erg prettig). Is ook het enige zadel tot nu toe dat goed op mijn pony past. Had ik meer keuzevrijheid gehad qua lengte en rugvorm dan was ik richting western achtig gegaan (Guichard wilde ik, maar net te lang ivm rugvorm pony). Daar heb je iets meer zadel voor je en dat vindt ik toch prettiger. Knop is ook makkelijk om wat dingetjes aan te hangen met rijden/ernaast wandelen.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:00

Massimo zit heerlijk zacht! :j

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:08

Ik denk dat het er net aan licht wat je gewent bent.

Ik rijd al jaren met een dresuurzadel, en kan echt niet meer fatsoendelijk op een vzh rijden.
Ik rijd mede door mijn zwakke enkels ook op een dresuurzadel, en wil echt niet anders meer :D .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:10

Ook ik ben zeer tevreden over mijn Massimo Trail.

Heb jaren met een Hulsebos Endurance (= dressuurmodel) gereden (t/m 100 km endurance) tot mijn paard eruit groeide. Dacht ook dat ik niet meer aan een vzh kon wennen, heeft ook even geduurd. Heb er inmiddels ook een 120 km mee gereden en zou nu niets anders meer willen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:16

Ik heb ook een massimo trail (staat nog in bestelling, dus eigenlijk heb ik hem nog niet ;) ).
Is overigens ook een van de weinige passende zadels op mijn paard, vermoed ik.. Ze is behoorlijk kort, al het andere wat ik erop heb gelegd was te lang. Ze krijgt nu de trail met extra korte kussens.
Ik heb de laatste jaren met mijn bejaarde pony een barefoot gehad, voor haar prima, maar voor echt langere ritten (ik ga gerust 4 uur of langer op pad) vertrouw ik boomloos niet qua drukverdeling. Helaas ben ik zelf nogal verpest door de zachte zit van barefoot, op een gewoon zadel kan ik echt niet lang zitten. Gelukkig is de trail wel zo lekker zacht :) En je kunt er ook nog prima mee dressuren/springen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 08:16

Wauw, bedankt voor alle reacties +:)+
Dat trailzadel ziet er wel heel comfortabel uit! Is deze ook geschikt voor KWPN'ers met een hoge schoft? Weten jullie ook welke winkels deze zadels verkopen hier in het Noorden?

Sodeluut: Hartstikke bedankt voor het aanbod, maar we hebben ooit een barefoot gehad voor onze fjord, maar ik ben er zelf niet zo kapot van. Komt misschien ook omdat ik al jaren op dressuurzadels rijd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:36

Hier vind je info over Massimo, inclusief verkoopadressen per provincie: http://www.bluebalance.nl/

De zadels zijn er in 15 boommaten. Mijn paard heeft een relatief hoge schoft en bij hem past de Trail probleemloos.