Kwaliteit van Rossner springzadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Kwaliteit van Rossner springzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 11:26

Hoi,

Ik overweeg de aanschaf van een Rossner springzadel, ik vraag me alleen af hoe de kwaliteit van Rossner is?
Moet ik denken aan leerverkleuringen? Hoe is de afwerking? Scheurt het snel? Zwakke/sterke punten? Hoe past het over het algemeen op paarden?

Hoor het graag :D

Odysseus

Re: Kwaliteit van Rossner springzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:30

Ik heb nu al 3 jaar een Rossner zadel! Wel een dressuurversie (De Rossner Amerika + ) .Ik ben ontzettend tevreden! Het leer is van goede kwaliteit, bij mij is hij nu na 3 jaar intensief gebruik iets verkleurd op het zweetblad, daar waar de beugelriemen erover heen scheuren. Bij de nieuwe Rossners kan je de beugelriemen onder het zweetblad doen dus dan heb je daar geen last meer van.
De afwerking vind ik netjes, zeker voor die prijs. Geen losse naden, geen zwakke plekken.
Een enig minpuntje is de vulling, die is niet van super goede kwaliteit. Je kunt hem dus het beste even opnieuw laten vullen door een goede zadelmaker.

Hoe hij over het algemeen past kan ik geen zinnig antwoord op geven. Namelijk omdat dit 1 verschilt per model zadel, en 2 geen enkel zadel past goed of slecht "over het algemeen". Ik vind gewoon dat je beter een goede zadelmaker ernaar kunt laten kijken en hem dan aan laten passen op jouw paard.

Over de zadelmakerij van Divoza hoor ik verschillende verhalen. Ik ben er zelf erg tevreden over geweest.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:32

Ik heb 2 Rossners en ben zeker over mijn Atlanta zeer tevreden. Superfijn zadel, en blijft netjes. Wel uitkijken met overvloedig water (waterbaktraining en zadel flink doorweekt), dan verkleurd het bruine wel wat. Na 3 keer goed poetsen is dat ook weer mooi netjes.

Ik vind de afwerking goed, het scheurt helemaal niet gauw en het leer bij de singelstoten gaat zonder beschermer ook niet snel door.

Ik vind dat ze een fijne pasvorm hebben.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:32

ik heb twee Rossner zadel

dressuur en vhz richting sprigen en ook ik heb geen klagen
beide zijn wel na aankoop en een aantal maanden rijden opnieuw nagekeken door ene zadelmaker en op maat gemaakt

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:51

ik heb er ook 2 een dressuur en spring.
fijne zadels ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:03

en hebben jullie allemaal laten passen/aanmeten door divoza zelf?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:56

Nee ik heb er geen een laten passen en/of aanmeten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:01

joyce_eddy schreef:
en hebben jullie allemaal laten passen/aanmeten door divoza zelf?

Ik wel :j

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:58

mistid schreef:
Nee ik heb er geen een laten passen en/of aanmeten.

hoe doe je het dan? koop je op de gok?
of koop je er 1 en laat je hem aanpassen/ meten door een andere zadelmaker?

ik wil er graag volgend jaar 1 voor mijn fjord,
alleen baal ik dat ze alleen maar hele inch maten hebben zoals 16.17.18 enzovoort.
17 is net te klein en 18 is te groot voor mij |(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:02

Gewoon meenemen, bij de Divoza kan je hem binnen zoveel dagen terugbrengen als het niet past. En het is echt wel te zien of iets totaal niet past. Imo moet je er dan ook niet aan gaan prutsen, maar een ander zadel uitzoeken.
Als ik er mee rijd en het ligt niet goed, probeer ik een onderlegger. Ligt het dan nog niet goed dan gaat er een ander zadel.
Ik gebruik mijn zadels op meerdere paarden&pony's, en als ik overal een zadelpasser bij moet halen blijf ik bezig :o .
Maar dat is een andere discussie ;)

Rossner heeft een vrij makkelijke pasvorm

Magnumpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:05

Bij ons op stal zijn ze er heel tevreden over!
Onze stalruiter en staleigenaar rijden allebei op een Rossner springzadel en willen niet meer anders! Sterke kwaliteit en de zadels passen op veel paarden. En de zit, tja... dat is persoonlijk ;-) Ik vind het niks, maar zij vinden het super!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:06

Ik rij soms wel eens op een Rossner, maar ik merk dat mijn onderbenen erg snel naar voren gaan liggen. Persoonlijk kan ik er niet heel goed op zitten vanwege dat. Maar qua kwaliteit e.d. zijn ze volgens mij prima.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:14

Mijn Rossner is al een paar jaar oud.
Ik heb hem bijna nieuw gekocht in 2007/2008 en hij ziet er echt nog super uit.
Ik vind de kwaliteit van het leer erg goed.
Hij is nu te koop omdat hij niet op mijn huidige paard past.

Dus mocht er nog iemand intresse hebben in een Rossner dressuur? ;)

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:18

ik heb ze gekocht bij Divoza. Ook niet na laten meten maar had mijn oude zadel bij me.
Na een aatal weken de zadelmaker laten komen en ze op maat laten maken.

doortjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:11

ik heb een dressuurzadel van rossner.
ben er zeer tevreden over ,
alleen word het grijs onder de beugelriemen.
maar nu ook een beetje bij de vlapjes wat over de beugelriemhaak zit. heb hem nu een klein jaartje

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:04

doortjee3 schreef:
ik heb een dressuurzadel van rossner.
ben er zeer tevreden over ,
alleen word het grijs onder de beugelriemen.
maar nu ook een beetje bij de vlapjes wat over de beugelriemhaak zit. heb hem nu een klein jaartje

dit heb ik nog nooit gehoord van een rossner,
heb je misschien een foto?

doortjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:40

ik vond het zelf ook al raar.
sorry , kan geen foto's maken want mij camera is kapot

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:14

doortjee3 schreef:
ik vond het zelf ook al raar.
sorry , kan geen foto's maken want mij camera is kapot

oke, dat is erg jammer,
maar als jij het zadel nog maar een jaar hebt, zou ik toch eens mee terug gaan. dit heb ik nog nooit gehoord.
misschien een fabrieksfout

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:50

ik denk dat ik mijn sprngzadel vanaf 2004/2005 heb. Je ziet er echt niks aan... heeft op een stuk of 6 paarden gelegen.. ziet er nog prima uit :j maar je moet er wel over kunnen, want het springzadel heeft een redelijk diepe zit vergeleken met stubben ofzo :j

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:33

mistid schreef:
Gewoon meenemen, bij de Divoza kan je hem binnen zoveel dagen terugbrengen als het niet past. En het is echt wel te zien of iets totaal niet past. Imo moet je er dan ook niet aan gaan prutsen, maar een ander zadel uitzoeken.
Als ik er mee rijd en het ligt niet goed, probeer ik een onderlegger. Ligt het dan nog niet goed dan gaat er een ander zadel.
Ik gebruik mijn zadels op meerdere paarden&pony's, en als ik overal een zadelpasser bij moet halen blijf ik bezig :o .
Maar dat is een andere discussie ;)

Rossner heeft een vrij makkelijke pasvorm

dit durf ik dus niet. ik heb nu een 2 jarige en zou dus niet weten weten welke boommaat hij volgend jaar moet hebben. ik zou dan toch eerder met paard naar divoza gaan, woon in Enschede. dus divoza mooi dichtbij. kost ook niks dacht ik. (bokkers corriceren mij wel als ik dit fout heb)
zit ook nog te twijfelen of ik nu een 2e hands wil, omdat hij misschein ook wel weer uit het zadel groeit.

LSignora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:11

Ik had altijd een rossner dressuur, Prima zadel!
Was er altijd zeer tevreden over, nooit iets mee gehad. Prima kwaliteit, het zadel bleef mooi! Mijn paard is er helaas uitgegroeid.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:15

wij hebben goede ervaringen prijs, kwaliteit verhouding met Rossner zowel dressuur als spring zadel. Zit van Rossner spring is inderdaad redelijk diep.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:37

Ik heb een rossner vzh zadel erg fijn zadel goede kwaliteit maar het zadel word bij mij ook wel grijs onder de beugelriemen terwijl ik toch wel echt regelmatig invet en schoonmaak.
Ik heb zelf de pas service van divoza thuis gehad ben er wel tevreden over ze hebben een goed zadel aangemeten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:43

Valerie_V schreef:
Ik heb een rossner vzh zadel erg fijn zadel goede kwaliteit maar het zadel word bij mij ook wel grijs onder de beugelriemen terwijl ik toch wel echt regelmatig invet en schoonmaak.
Ik heb zelf de pas service van divoza thuis gehad ben er wel tevreden over ze hebben een goed zadel aangemeten.

heb jij misschien foto (s) van het grijze van het zadel?
hier in dit topic heb ik er meer van gehoord en wil wel eens zien hoe dit dan zich uitpakt!
hoe oud is je zadel?