Wat zijn nu goede dekens voor een groot en vooral breed paard (Gelders).
Veel dekens passen (lengte) wel goed, maar zijn dan voor te krap. Paard kan dan bijna z'n hoofd niet meer naar beneden doen...
Welke merken zijn geschikt? Ervaringen?
Elmyh
Geplaatst: 15-08-10 18:18
Ik lees mee, heb net een soortgelijke vraag gesteld mbt vliegendeken voor een fries met zelfde "probleem".
AngelofLove
Geplaatst: 15-08-10 18:19
Ik zet hier ook even een stipje, heb hetzelfde probleem met mijn paardje (grote tinker) en heb dé deken nog niet gevonden...
EngeltjeS
Geplaatst: 15-08-10 18:20
Je hebt toch dekens die bekend staan als "Friezen" of "Quarter"-dekens? Harry Horse heeft ze, BR, Bucas meende ik ook. Of eventuel een deken verlenger bij kopen. (stukje deken wat je bij de borst bij kan gespen)
@ Engeltje, ik heb een vliegendeken speciaal voor quarters gekocht maar ook daarbij was de lengte wel goed maar de omvang was te kort, had het effect van een naveltruitje bij mensen Een maat groter hielp ook niet
ikke20
Geplaatst: 15-08-10 18:23
mijn fries is behoorlijk breed van voren vliegendekens heeft hij een rambo sweet ich hoody past erg goed
regendeken heeft hij een global. enorm goed te verstellen bijd e borst en erg mooie pasvorm voor breedere paarden winterdeken heeft hij een wheatherbetter erg fijne dekens voor bredere paarden
Bucas. Heb zelf op 1 paard na alleen smallere tot gemiddelde paarden gehad, en daar waren ze allemaal te wijd bij de borst voor, en kwa maat had ik het wel nodig.
kabwan
Geplaatst: 15-08-10 18:25
Rambo is ook een goeie deken en Amigo ook. Zijn ook zeer sterk. Allebei zeer geschikt voor grote brede paarden. Mijn gelderse heeft een vrij hoge schoft en die heeft de naad bij de schoft van een BR winter deken 'doorbroken'. Moest extra worden dicht genaaid, en nauw heeft me andere paardje hem maar op
Heb net een Rambo gekocht, maar die lijkt helemaal perfect te zitten, totdat hij z'n hoofd naar beneden doet...... Ik laat nu iemand komen om dekens van Dominck te passen....
Ik heb voor mijn brede pony rhino en rambo dekens. De rest is allemaal te krap bij de borst/hals. En dan niet de wugs, maar de 'original' rambo/rhino dekens met een gekruiste sluiting aan de voorkant. Amigo was ook te smal voor mijn pony.
shera
Geplaatst: 15-08-10 19:05
Amigo paste goed op mijn Groninger
Steefnie
Geplaatst: 15-08-10 19:10
Heb een Weatherbeeta op het paard liggen. Goede deken voor een leuke prijs, bewust deze genomen i.v.m hetzelfde probleem. Paard is 1.83 hoog en heeft ook een aardige hals en borst. Deken is goed verstelbaar en hij kan er prima mee grazen.
olanis
Geplaatst: 15-08-10 19:14
Voor vliegendekens zou je het merk QHP kunnen probreren. Die hebben nu een vliegendeken ontwikkeld speciaal voor de bredere paarden. Tot nu toe hoor ik er veel goeds over, al heb ik er zelf geen ervaring mee.
Idd een borstverlenger wil ook wel helpen als de deken verder goed past.
Schangah
Geplaatst: 16-08-10 10:34
Rambo heeft een speciale deken voor brede paarden. De Rambo XL, heb je deze al geprobeerd?
oddyssey
Geplaatst: 16-08-10 10:50
weather beeta deken zijn aan de voorkant rond, zodat brede paarden erin passen, echt een aanrader!
liesjeee
Geplaatst: 16-08-10 10:51
bij die van mij liggen de dekens van Horseware helemaal perfect! andere dekens waren hem aan de voorkant ook te krap.. ik vind dat deze persoonlijk en zeer goeie pasvorm hebben!