Zwart hoofdstel, bruin onderlegd. Merk/ Type?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Zwart hoofdstel, bruin onderlegd. Merk/ Type?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 13:57

Ik ben al een tijd opzoek naar een mooi zwart hoofdstel welke (donker) bruin onderlegd is. Dit blijkt nog best wel een gedoe te zijn :+

Bokkers aan jullie de vraag of jullie nog mooie hoofdstellen weten (merk/type) welke aan mijn eissen voldoen:
- beschikbaar in cobmaat (sommige merken lijken alleen full te leveren)
- neusriem min.3cm breed
- goede kwal. leer
- liefst zacht onderlegde neusriem en kopstuk

Merk maakt mij niet veel uit, zoals aangegeven ben ik wel opzoek naar een A of B merk. Het leer moet soepel zijn en een fijne structuur hebben. Mijn max. budget is 150 euro, ik geloof dat ik daar best een aardig hoofdstel mee kan scoren. ( En dat zal dus geen dobert zijn ;) )

Iemand ideeën? Of nog beter, ervaringen?

[edit: misschien handig om erbij te zetten dat ik voornamelijk opzoek ben om mij te orienteren. Daarom vraag ik ook naar ervaringen. Het is dus niet de bedoeling om je hoofdstel in dit topic aan te gaan bieden. Maar mocht iemand toch zo'n hoofdstel te koop hebben, dan kan je altijd pben :) ]
Laatst bijgewerkt door Sisco4life op 15-08-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:58

Euhm ik weet niet of het is wat je zoekt, maar bij de nieuwe switch hoofdstellen van harrys horse zit een donkerbruine padding (leverbaar vanaf september)

Afbeelding

Even fototje van de site geplukt

Over de leerkwaliteit durf ik niets te zeggen, maar er zijn vast wel op bokt mensen met ervaring met dit hoofdstel

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:59

Ik heb er een van HKM gehad, een hele mooie chique. De neusriem was alleen niet zo breed. Een prima en degelijke kwaliteit.

Afbeelding

Sisco4life

Re: Zwart hoofdstel, bruin onderlegd. Merk/ Type?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 14:05

Oh, whouw. Die hkm is inderdaad erg mooi!
Ik zet hem iig in mijn lijstje :)

Die HH vind ik wat pony-achtig met die kleuren. Alhoewel ik wel opzoek ga naar meer foto's van de bruin onderlegde variant.

Merci!

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:35

Sisco4life schreef:
Bokkers aan jullie de vraag of jullie nog mooie hoofdstellen weten (merk/type) welke aan mijn eissen voldoen:
- beschikbaar in cobmaat (sommige merken lijken alleen full te leveren) leverbaar in cob/vollblut
- neusriem min.3cm breed neusriem is 3,5cm breed
- goede kwal. leer leer is soepel
- liefst zacht onderlegde neusriem en kopstuk kopstuk en neusriem zijn zacht onderlegd

Ik heb de kieffer andromeda. Deze voldoet aan al je eisen :P
Heb het hoofdstel nu al een tijdje en hij bevalt nog steeds heel goed/blijft mooi.
Afbeelding
foto van mijn eigen hoofdstel (met andere frontriem)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-T88ZTJEX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RHRL6WU7.jpg

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:39

Van premiere is er ook een heel mooi hoofdstel.
Heel soepel leer en van goeie kwaliteit.
Dit hoofdstel heb ik gezien voor 99,95 en is in maat pony COB en full te krijgen ;)
Afbeelding