Kwaliteit hoofdstellen EJ

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Kwaliteit hoofdstellen EJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 10:51

Omdat mijn huidige hoofdstel echt versleten lijkt, al na 2 jaartjes! Wil ik graag een nieuwe.
Dat mijn hoofdstel nu versleten is niet zo gek, het was een baseline hoofdstel van 19 euro. Ook niet echt een mooi hoofdstel dus.

Voor een ander paard had ik een Pagony Special gekocht, met dat paard ben ik gestopt, hoofdstel ligt dus thuis in de wacht voor volgend jaar. Deze moet ik nog in het vet zetten, maar wil ik eigenlijk niet gebruiken voor het paard dat ik nu nog rij omdat het hoofdstel volgend jaar weer terug moet.

Maargoed, nu wil ik een niet al te duur hoofdstel kopen voor dit paard. En zit ik te denken aan dit hoofdstel: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2000004

Maarja, als de kwaliteit van dit hoofdstel niet zo goed is, kan ik beter nog een pagony special kopen denk ik.
Dus bij deze de vraag aan jullie: Hoe is de kwaliteit van dit hoofdstel? En is dit een goede optie, of zien jullie een betere? Ander hoofdstel bijvoorbeeld.

Xivura

Re: Kwaliteit hoofdstellen EJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:52

Ik heb ook zo'n soort EJ hoofdstel en hij gaat al een hele tijd mee.
Super kwaliteit vind ik en erg fijn hoofdstel. :) Zeker een aanrader.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:19

Ik heb dat zelfde hoofdstel, in het begin is het wel wat stug maar na een paar keer goed invetten is dit al een stuk minder. :) Voor de rest kan ik nog weinig zeggen want heb hem pas een aantal maanden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 15:51

Bedankt voor jullie reacties!
Iemand van jullie ook ervaring met de Pagony Special? En is de kwaliteit te vergelijken???

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:07

Janine1990 schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Iemand van jullie ook ervaring met de Pagony Special? En is de kwaliteit te vergelijken???

ik zou de pagony special nemen, ik zelf heb zelf hier alleen de neusriem van en ben er zeer over te spreken! fijn soepel leer! en stalgenoten hebben deze ook en ook die zijn er erg over te spreken

toen ik laatst bij de epplejeck was zag ik de goedkopere hoofdstellen maar ik zou die persoonlijk niet kopen,,, dus mijn keuze zou duidelijk zijn; pagony special ;)

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:10

ik heb dat EJ hoofdstel zaterdag gekocht, 1x goed in de olie gezet en is nu echt lekker soepel.

heb voor een ander paard de pagony special nesuriem waar ik ook zeer tevreden mee ben, de rest van het hoofdstel heb ik niet want daar ben ik niet zo tevreden mee.

butterfly18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:13

Ik heb beide gehad,nou ja wel een EJ hoofdstel van 59,95 geloof ik en kwaliteit is zeker goed vergelijkbaar.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:22

Ik heb een EJ hoofdstel gehad maar de pasvorm vond ik echt een ramp, het zou een full moeten zijn maar het kwam neer op een cob maat en het leer vond ik erg stug.