Welke singelhoes van schapenvacht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Welke singelhoes van schapenvacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 16:52

Wie van jullie heeft ervaringen met een van deze 2 bontjes?

br schapenvacht

of
christ schapenvacht

Of hebben jullie een alternatief? Het is voor een dressuursingel van 45cm en het moet van echt schapenwol zijn, geen synthetische binnenkant.

Ik ben benieuwd!

lonnie

Re: Welke singelhoes van schapenvacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:27

ik ben zelf fan van mattes, de heeft singelhoesjes die je op maat kunt bestellen. JE kunt die met klittebang om je singel doen en schuift niet, ideaal!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 17:59

lonnie schreef:
ik ben zelf fan van mattes, de heeft singelhoesjes die je op maat kunt bestellen. JE kunt die met klittebang om je singel doen en schuift niet, ideaal!

Waar kun je die bestellen? En hoe duur zijn die? Ik ben namelijk in de 'uitprobeerfase'. Als bont echt voorkomt bij mijn paard dat ze geen verdikkingen meer krijgt, wil ik zeker opzoek naar iets nog beters/duurders.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:05

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:54

idd op hipponet, ze hebben evt ook volledige bonsingels, die heb ik uiteindelijk aangeschaft, nog een stukje fijner dan een singelbontje omdat er bij een singel niks dubbel kan gaan zitten

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:15

lonnie schreef:
idd op hipponet, ze hebben evt ook volledige bonsingels, die heb ik uiteindelijk aangeschaft, nog een stukje fijner dan een singelbontje omdat er bij een singel niks dubbel kan gaan zitten

Die heb ik nu ook gezien, maar die vind ik op dit moment echt te duur, gezien het feit ik nog niet weet of ik met bont het probleem kan verhelpen. Mocht bont bevallen ga ik zeker voor de mattes singel sparen!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:37

Ik heb de christ en ben er prima tevreden over. Heb er daarnaast ook 1 van mattes welke je met klittenband over je singel kunt vastmaken(ideaal voor leren anatomische singels) en deze blijft ook super zitten. M'n paard werd altijd kaal en met gebruik van de bontjes had ik er geen last meer van.

renske1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:27

ik heb die van br, ben er erg tevreden mee.
je moet echt bont wel goed onderhouden en enkel wassen met speciaal bontwasmiddel

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 13:54

@ renske1986 & grauwman: wat singel hebben jullie? Ik hoorde namelijk van iemand dat je een echt bontje, dus echt vel aan de binnenzijde, moeilijk over een neopreensingel heen krijgt. Hoe ervaren jullie dit?!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:26

Zelf heb ik een singelhoes van BR en ben er erg tevreden over, een singelhoes die rondom van bont is, is vrij moeilijk om een neopreen singel te krijgen, echter zijn de singelhoezen met aan de ene kant bont en de andere kant katoen met 4 elastieke lussen en zeer makkelijk over een singel te krijgen. Zelf heb ik deze:
Afbeelding

en zo zit hij dan als je hem aan je singel hebt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZNX3LIGQ.jpg

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:04

Heb geen neoprene singel aangezien ik 't vies vindt dat deze vochtig blijven. Heb 'n leren en een wintec elastic singel. Die mattes kan je helemaal losmaken dus die hoef je er niet omheen te schuiven.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:54

Zie dat Lonnie me voor is geweest, maar als je vragen hebt over Mattes dan roep je maar.
Het model van je OP hebben we trouwens ook van Mattes, prijs hangt af van de lengte, als je wil zoek ik eens op wat dat gaat kosten.
Als je wol neemt, neem dan gelijk een deftige versie, want mindere kwaliteit verergerte de problemen alleen maar (oa omdat deze kalere vachten opgevuld worden met synthetische haren)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:56

Ik heb ook een mattes singel ook via hipponet. Ik was intotaal geloof ik 70 euro kwijt inc verzendkosten. Mijn bont zit vast aan de singel en vind het echt ideaal! en de levering was trouwens ook snel

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:32

calice schreef:
Zelf heb ik een singelhoes van BR en ben er erg tevreden over, een singelhoes die rondom van bont is, is vrij moeilijk om een neopreen singel te krijgen, echter zijn de singelhoezen met aan de ene kant bont en de andere kant katoen met 4 elastieke lussen en zeer makkelijk over een singel te krijgen. Zelf heb ik deze:
Afbeelding

Ik heb ook zoiets maar die draait gewoon om de singel heen??

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:11

ShadowFax schreef:
Wie van jullie heeft ervaringen met een van deze 2 bontjes?

br schapenvacht

of
christ schapenvacht

Of hebben jullie een alternatief? Het is voor een dressuursingel van 45cm en het moet van echt schapenwol zijn, geen synthetische binnenkant.

Ik ben benieuwd!

Wat is de reden dat je een singelhoes nodig hebt?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:13

TeeGee schreef:
calice schreef:
Afbeelding

Ik heb ook zoiets maar die draait gewoon om de singel heen??

en daarom zweer ik bij mattes. De losse hoes kun je superstrak vastzetten, maar de bontsingel is nog gewoon de beste oplossing, dan kan er nks draaien of knellen