Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MISTRAL94 schreef:Ik heb nu een kleine 2 jaar een pools zadel waar ik erg over te spreken ben. Nu zakt het zadel op de schoft dus mijn vraag is zijn er pools zadels die geschikt zijn voor een wat breder paard met een hoge schoft? En wat kan een pools zadel 2e hands nog opleveren wat nog geen 2 jaar oud is en er dus nog nagenoeg nieuw uit ziet?

Als je snel last van je (onder)rug hebt zou ik aanraden om een zadel te nemen met een iets vlakkere zit zodat je zelf voldoende bewegingsvrijheid hebt, de kuipjes-zitten kan je dan over het algemeen best links laten liggen. Mandyke schreef:Je kan wel een Pool's zadel krijgen met een A-fork in, deze fork zorgt voor meer ruimte voor de schoft. Alleen weet ik niet of veel westernshops deze ook op voorraad hebben liggen want het wordt niet zoveel gevraagd. Je kan altijd eens vragen of ze er zo eentje vrijblijvend (dus zonder voor jou de verplichting om ook effectief te kopen) kunnen bestellen om te passen op jouw paard.
Nu zitten Pool's zadels zeker niet slecht maar er zijn nog -tig westernzadels die minstens zo goed zitten, dus uitproberen in de westernshop maar!!Als je snel last van je (onder)rug hebt zou ik aanraden om een zadel te nemen met een iets vlakkere zit zodat je zelf voldoende bewegingsvrijheid hebt, de kuipjes-zitten kan je dan over het algemeen best links laten liggen.

ook fijner voor het paard

isha12 schreef:mischien is het voor veel mensen niet
een oplossing vanwege geld.
maar je kunt ook gewoon een
speciaal (normaal eventueel) zadel laten
maken zo past ie altijd , tot dat je paard te dik
word zoals de mijneook fijner voor het paard
en voor mensen die last hebben van de bibs evenueel
Specje schreef:Ik ben zoiezo wel benieuwd ook naar de ervaringen van de Pool's zadels. Het is een aantrekkelijke prijsklasse, is dit ook duidelijk (in negatieve zin) merkbaar aan het zadel of vinden jullie de kwaliteit juist goed voor deze prijscategorie?
Hoe bevallen de pool's zadel, qua zit, kwaliteit, pasvorm, duurzaamheid, leder etc?

Is maar net wat je gewend bent denk ik.