Hoe proppen onderhouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HelgaV

Hoe proppen onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 10:49

Na wedstrijden maak ik de proppen altijd even schoon met de priem van de propgatreiniger. Daarna laat ik ze een paar uurtjes drogen voor ik ze weer in de bak doe. Helaas krijg ik toch flink last van proppen die gaan roesten.

Daarom de vraag; hoe onderhoud jij ze en hoe lang gaan ze mee?

Mootje

Re: Hoe proppen onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:52

Ik onderhoud ze niet. Bij mij gaan worden ze vies opgeborgen. Ik heb RVS kalkoenen, dus roesten doen ze nagenoeg niet. Ik gebruik nogsteeds mijn eerste setje kalkoenen (van 11 jaar terug), maar ik heb nu 5 verschillende setjes, welke ik afhankelijk van de bodem gebruik!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:54

Totaal niet. Ze worden vies uitgedraaid, gaan de bak in en de volgende keer worden ze zo weer ingedraaid. Ik gebruik dit setje nu al zolang ik concoursen rijdt, denk 15 jaar nu. Geen roest en ze zien er nog prima uit.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 11:27

Jeetje!! Bij mij houd het met 3 jaar wel op!!
Die proppen van vroeger waren vast te goed. Daarom is de kwaliteit nu vast wat minder zodat er wat vaker nieuwe gekocht worden :Y)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:52

Hier hetzelfde. Ik draai ze uit, en gooi ze terug in het bakkie. Aan het einde van het outdoorseizoen gooi ik ze in wc papier met babyolie :+ Volgende seizoen zien ze er nog keurig uit.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:46

Ik heb sinds kort RVS proppen gekocht, maar mijn andere hadden idd ook last van roest :j
Ik spoot/spuit ze altijd in met WD40 :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:47

Biskwie schreef:
Totaal niet. Ze worden vies uitgedraaid, gaan de bak in en de volgende keer worden ze zo weer ingedraaid. Ik gebruik dit setje nu al zolang ik concoursen rijdt, denk 15 jaar nu. Geen roest en ze zien er nog prima uit.

Hier idem, alleen gebruik ik mijne nu ong pas 2 jaar heel intensief, ook voor thuisgebruik. :j
Heb Tacx kalkoenen :j

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:48

Na gebruik in een kop Cola zetten, werkt serieus goed. Dit laat je ongeveer een dag staan, daarna borstel je ze af, droog je ze af en spray je ze in met vaseline spray. Mijn proppen zijn 2 jaar oud en roesten nog steeds niet hierdoor.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:51

Kim14 schreef:
Na gebruik in een kop Cola zetten, werkt serieus goed. Dit laat je ongeveer een dag staan, daarna borstel je ze af, droog je ze af en spray je ze in met vaseline spray. Mijn proppen zijn 2 jaar oud en roesten nog steeds niet hierdoor.

Zie mezelf al op concour bekertje cola inschenken en stiften erin gooien.

Thuis wel geprobeerd maar werkt niet, heb dus maar gewoon een set goede tacx aangeschaft :P

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:51

Mijn nieuwe setje kalkoenen is idd ook van Tacx.
Heb ze alleen nog niet uit kunnen proberen... Wegens omstandigheden een aantal wedstrijden geannuleerd en weet nog niet of ik het outdoor seizoen nog ga starten :+
Ach, heb ik ze vast voor volgend jaar!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:52

MelanieB schreef:
Kim14 schreef:

Zie mezelf al op concour bekertje cola inschenken en stiften erin gooien.

Thuis wel geprobeerd maar werkt niet, heb dus maar gewoon een set goede tacx aangeschaft :P

Haha, bij ons gaan ze pas bij thuiskomst in de cola hoor :D

Heel offtopic: Hoe bevalt het daar zo in de USA?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:09

MelanieB schreef:
Biskwie schreef:

Hier idem, alleen gebruik ik mijne nu ong pas 2 jaar heel intensief, ook voor thuisgebruik. :j
Heb Tacx kalkoenen :j

Die heb ik ook. Ideale dingen om in te draaien!
Helaas beginnen deze nu dus ook alweer iets te roesten. Ik zal volgende week eens wat cola gaan kopen!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:01

ik heb in februarie een bakje gekocht.
ben van de grote al 2 kwijt(4 nieuwe gekregen van een vriendin, passen ze niet eens :S kwamen we achter op de brabantse, gelukkig konden we ze lenen van iemand)

kleintje al 1 tje kwijt,
zijn wel al heel vies. en wel beetje verroest.........

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:50

Ik onderhoud ze helemaal niet :+
als ze 'op' zijn, koop ik gewoon weer nieuwe, aangezien die dingen niet zo duur zijn.