Pessoa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fusa

Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 18:43

Hallo
Ik heb een vraagje over pessoa
Ik gebruik het stuk om aan teugel te lopen niet want mijn pony steigert door dat stuk.Kan dat kwaad ? Want uiteindelijk is het niet daarvoor dat ik mijn pessoa gekocht heb, het is voor haar achterhand onder te brengen.
Maar werkt de pessoa dan nogaltijd voor de achterhand?
MVG

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:50

Hallo,

Ik begrijp je bericht niet helemaal. Wat bedoel je met: het stuk om aan de teugel te lopen? Bedoel je dat je de passoa niet aan het bit vastzet?

Als je iets wil gebruiken om de achterhand erbij te krijgen kan je ook het volgende doen:
Je hebt twee bandages nodig.
1 bandage bevestigen om de hals, als een soort halsband.
Daar het uiteinde van een andere bandage aan vastmaken. Vervolgens de bandage om de achterhand van je pony heen halen en het andere uiteinde bevestigen aan de bandage die om de hals zit.
Op deze manier voelt je pony ook druk op zijn achterhand. Wel zorgen dat de bandage niet over de spronggewrichten kan zakken. Je moet hem dus best strak vastmaken want een bandage rekt uit, en wordt gauw te lang tijdens het longeren.

Fusa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:19

Gooya schreef:
Hallo,

Ik begrijp je bericht niet helemaal. Wat bedoel je met: het stuk om aan de teugel te lopen? Bedoel je dat je de passoa niet aan het bit vastzet?

Als je iets wil gebruiken om de achterhand erbij te krijgen kan je ook het volgende doen:
Je hebt twee bandages nodig.
1 bandage bevestigen om de hals, als een soort halsband.
Daar het uiteinde van een andere bandage aan vastmaken. Vervolgens de bandage om de achterhand van je pony heen halen en het andere uiteinde bevestigen aan de bandage die om de hals zit.
Op deze manier voelt je pony ook druk op zijn achterhand. Wel zorgen dat de bandage niet over de spronggewrichten kan zakken. Je moet hem dus best strak vastmaken want een bandage rekt uit, en wordt gauw te lang tijdens het longeren.

ja dat bedoel ik maar ik kan mijn pessoa op deze manier gebruiken maar dan moet ze niet met haar hoofd naar beneden kan dat kwaad ? ps ik heb een pessoa :P
Groetjes

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:23

Ik zou persoonlijk eerst eens uit zoeken waarom je pony steigert. Als je begint met de pessoa mag hij aardig los zitten, dit bouw je langzaam op. Als je pony zich al zo snel opgesloten voelt kun je mischien daar beter iets aan doen? Mischien heb je ook enig idee hoe het komt?

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 07:39

volgens mij gaat het effect van de pessoa verloren als je hem van voor niet vastmaakt. Heb je hem aan de voorkant helemaal niet vast of? Misschien dat je een foto kan maken.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:23

Het effect van de pessoa gaat idd verloren als je de voorkant niet vast maakt. De pessoa is net gemaakt dat als je paard tegen de teugel komt of zijn hoofd omhoog trekt, dat het systeempje van achter aan de benen de achterhand er harder onder 'duwt'. En zo werkt dit terug naar ontspanning.

Maar ik vind het heel raar dat je pony echt steigert als je hem vast maakt. Doe hij het dan ook gewoon met bijzetteugels zonder iets rond de achterbenen ? Mijn paard ging in het begin ook wat in protest tegen de pessoa, maar dat was omdat hij dat bontje aan de benen heel raar vond, nu lukt het al heel wat beter ;)

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:46

Is het echt steigeren wat je pony doet of is het iets met zijn beentjes van de grond. Dat kan namelijk gewoon protest zijn voor iets nieuws. Mijn paard ging heel hard achteruit lopen, dat was haar trucje. Nu gaat het super.
Misschien moet je even controleren of je alles wel goed vastmaakt op de juiste plek en op de juiste lengte. Je pony moet er rustig aan wennnen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:26

hoe maak je hem nu vast dan?
want dat stuk gaat dan toch over de grond heen ofzo?
ik doe hem altijd aan mijn singel vast als ik klaar ben en loop dan naar stap. maar dan gaat dat touwtje haast altijd zakken en moet ik echt opletten dat die niet op de grond komt....

maar je kan hem toch in het begin heeeeeel los. en dan die katrol doe je vast aan het bit en die vaste aan de zeikant van je singel?
dan heeft hij geen druk naar onderen.
en kan je hem later onder zijn buik vast maken..

wil je eens foto maken van hoe je hem nu vast heb zitten?

Fusa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:26

tis een draver ze kreeg kloppen als ze haar hoofd naar beneden deed

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:37

RT-->HAR.