Ik heb een leuk zadeltje te koop zien staan, een passier PS Baum. Maar wat wordt er nu bedoeld met die PS Baum? Dat het iets met de boom te maken heeft snap ik nog wel maar wat dan precies ?
The heart of a saddle is the saddle tree. The PS saddle tree was developed 50 years ago by Passier, and has been continuously produced since then by our own saddle masters in Langenhagen. More than 1,200 steps are necessary to produce it. The main materials are wood and leather. In order to achieve the high degree of flexibility, several bamboo strips are worked into the saddle tree. The models with the PS saddle tree are available in up to seven different sizes from 16" to 19". As every saddle is made-to-measure, it is possible for Passier to produce a saddle seat in one size in combination with saddle flaps in another size.
Dus geen kunststof boom maar een verende boom
Ik heb het dressuurzadel van passier gehad PSL -E met PSbaum ik vind persoonlijk een verende boom erg fijn (county heeft dit bijvoorbeeld ook) geloof dat de kans op breken iets groter is evenals op scheef worden maar hier heb ik zelf geen (negatieve) ervaring mee
Olga88
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-10 20:44
Maar wat is dan precies het verschil tussen een verende boom en een normale? Ik merk eigenlijk geen verschil..
Wammus
Geplaatst: 14-08-10 17:50
Olga88 schreef:
Maar wat is dan precies het verschil tussen een verende boom en een normale? Ik merk eigenlijk geen verschil..
het enige dat ik weet ( gehoord van zadelmaker) iets meer feelig met het paard en een zachter zitvlak dan een boom die voledig hout is