Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon geen recent topic vinden over de ervaringen met veiligheidsbeugels (of ik heb niet goed gezocht..
).Maar, mijn moeder zou het een prettig idee vinden als ik met veiligheidsbeugels ga rijden (en dan met name op vreemd terrein, of tijdens springen/buitenritten). Ik heb zelf echter geen enkele ervaring met deze beugels, en omdat er zó veel verschillende soorten zijn, en de prijzen ook vrij ver uiteen liggen, ben ik benieuwd naar de veiligheidsbeugels die jullie hebben, waarom jullie juist deze hebben gekozen en of ze goed bevallen.
De beugels met elastiek zijn vrij goedkoop (rond de 30 euro), maar ik heb wel eens gehoord dat dit elastiek ook vaak knapt terwijl je gewoon aan het rijden bent, en dan moet je natuurlijk niet hebben. Ook heb ik bij deze beugels het idee dat ze minder steun bieden? Dit kan natuurlijk ook een hersenkronkel zijn omdat het niet geheel dicht is zeg maar

Dan heb je nog de veiligheidsbeugels BR Flexx. Hier zit rubber omheen, maar kan iemand mij vertellen wat er nou precies met die beugels gebeurt als je valt?
De Kwik-out beugels, deze zien er erg veilig uit, maar zijn ze dat ook nog als er zand e.d tussen het sluitinkje komt?
En als laatste de Mountain Horse veiligheidsbeugels "Quick Release". Deze ogen ongeveer hetzelfde als de beugels met elastiek, maar dat met een keurig rubbertje. Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze twee?
Nou, ik zou zeggen barst los! Met zowel positieve als negatieve op- en aanmerkingen natuurlijk.
.

) maar moeten die stiekjes aan de buitenkant of binnenkant?