3 in 1 beenbeschermers die ademen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GenteDiMare

3 in 1 beenbeschermers die ademen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 22:19

Hallo,

Aangezien de piste nogal zwaar ligt ben ik van plan om mijn paard 3 in 1 beschermers te kopen.
Momenteel draagt ze altijd peesjes.
Maar door de zware piste ben ik bang dat ze haar pezen zou kunnen overbelasten bij het dressuurwerk in de bak.
Ik dacht eerst om haar bandages aan te schaffen.
Maar ik ben niet zo pro bandages omdat die nogal snel overhit raken tijdens het rijden.

Daarom vroeg ik mij af of er iemand met 3 in 1 beenbeschermers dressuur rijdt in de bak?
En welke nu precies ademen? Want dat vind ik nogal belangrijk.
Wat is jullie ervaring met 3 in 1 beschermers?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:35

Ik rij regelmatig met 3 in 1 bescherming in een wat zwaardere bak. Alleen dressuurwerk, voor springen gebruik ik liever een harde beschermer in verband met de diepe buigpees.

Ze zijn erg geschikt voor gebruik op droge bodem, bij een natte bodem gebruik ik liever gewone peesjes.

Wij hebben twee modellen, waarvan eentje gemaakt is uit air-neopreen. Als je met je vingers over de stof gaat voel je dat er gaatjes in zitten. Hierdoor kan de warmte er heel gemakkelijk uit.

Ik heb deze (in het blauw met bruin, dit zijn de zwarte) - http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/1469

GenteDiMare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:53

Erg bedankt voor de info!

Annemeik

Re: 3 in 1 beenbeschermers die ademen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:56

In een zware bak rijden heeft het geen nut om 3in1's te gebruiken, die geven net zoveel steun als peesjes. Alleen bandages kunnen (wanneer ze super goed aangelegd zijn) iets steun geven.

Als de bak te zwaar is, kun je dan niet buiten rijden?

Mijn ruin heeft in een zware bak een peesblessure opgelopen, doordat ik hem daar in longeerde.

Je kan ook na het rijden meteen koelen, met de slang. Maar dan moet je min 20 minuten per been koelen.

GabySharif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:58

Ik heb ook 3 in 1 beschermers van Anky en die zijn echt super goed. Ze ademen ook me pony reageert er echt goed op. Met uitstappen doe ik ze meestal af want dan kan de been nog een beetje koelen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:59

Als de bak zo zwaar is zou ik er mooi wegblijven. Daar helpen de beste peesbeschermers of wat dan ook van de wereld niet "tegen".

GenteDiMare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 18:19

Annemeik schreef:
In een zware bak rijden heeft het geen nut om 3in1's te gebruiken, die geven net zoveel steun als peesjes. Alleen bandages kunnen (wanneer ze super goed aangelegd zijn) iets steun geven.

Als de bak te zwaar is, kun je dan niet buiten rijden?

Mijn ruin heeft in een zware bak een peesblessure opgelopen, doordat ik hem daar in longeerde.

Je kan ook na het rijden meteen koelen, met de slang. Maar dan moet je min 20 minuten per been koelen.

Er is enkel een buitenbak en die ligt soms wel eens te zwaar. Daardoor dacht ik dat het misschien beter was om iets meer steun te bieden ...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:22

3in1 beschermers geven geen enkele steun.

GenteDiMare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 19:06

wat dan wel?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:49

Annemeik schreef:
3in1 beschermers geven geen enkele steun.

Ben ik niet helemaal met je eens.

Het ligt er ook aan hoe je ze om doet. Ik heb mijn 3 in 1 beschermers altijd helemaal rondom de kogel. Op die manier geven ze wel degelijk meer steun dan een simpele peesbeschermer.

Net als een bandage. Deze geeft ook alleen maar steun als de kogel mee wordt gebandageerd.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:51

Als ik jou was zou ik wegblijven uit die bak. Er bestaat - helaas - geen beenbeschermer ter wereld die je paard kan beschermen tegen blessures door een slechte bodem.