welke stang??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

welke stang??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 21:03

Hoi daar, ik mag Z starten en dus mag er een stang en trens hoofdstel in. Ik rijd nu met een k&k conrad utra dubbel gebroken trens. Ben van plan om daar ook de onderlegtrens van te kopen maar heb geen idee wat ik voor stang moet nemen. Proberen wordt natuurlijk moeilijk, in iedere winkel moet ik betalen voor het bit en daarna is het jammer dan " gekocht is gekocht".
Is het wijs om een "babystang" erin te hangen, maarlas weer dat de schaarwerking dan veel forser is door de hefboomwerking...kortom IK WEET HET NIET. WIE HEEFT TIPS??

Lilliputter

Re: welke stang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:27

Het eerste wat ik lees is dat je Z mag starten en dat er dus een stang en trens in mag. Kijk eerst eens naar het paard wat het beste is. Is hij al toe aan een stang? Loopt hij heel fijn op een trens? Waarom zou je wisselen? enzz... overleg dit eerst even met iemand die hier ervaring in heeft :) diegene kan je ook uitleggen dat er geen standaard stang is voor een paard, maar dat je het door middel van ''''''''''''uitproberen'''''''''' pas te weten komt welke stang het beste bij je paard past.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:05

Eigenlijk moet je pas met een stang gaan rijden als dat nodig is. Is het nodig, dan kun je het beste beginnen met een vrij "zachte" stang, tenslotte krijgt je paard al meer ijzer in zijn mond, dus je moet niet meteen de scherpste stang er in hangen die je kunt vinden.
Daarnaast zou ik toch kijken of iemand je kan adviseren, zoals een goede instructeur of instructrice.