Welk hoofdstel bij dit paardenhoofd? (foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Welk hoofdstel bij dit paardenhoofd? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 13:02

Afbeelding

Zijn hoofdstel is eigenlijk wel eens aan vernieuwing toe en bovendien zat het ook nooit zo heel goed. De bakstukken zaten precies altijd op zijn bot langs de zijkant.

Wat past volgens jullie mooi? Prijs max 200 euro.

- zwart / donkerbruin
- gecombineerde neusriem
- rondgenaaid vind ik wel mooi (niet voor de frontriem) (maar niet dat er dan bvb 3 verschillende sluitingen samenkomen vanboven)

- zijn er mensen die een duidelijk voorbeeld hebben van zo'n neusriem die wat doorhangt en bij een paard met een kolletje (zoals bij mij)

Groetjes :)

Als jullie goede merken kunnen aanprijzen, zeg maar!
Laatst bijgewerkt door magli op 10-08-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Re: Welk hoofdstel bij dit paardenhoofd? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:06

De Schockemöhle Virgina vind ik heel mooi.
Heel fijn leerwerk en een mooie zachte brede neusriem.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:51

Daar hebben ze er inderdaad wel mooie bij, vraag me juist af hoeveel die kosten en hoe je die naar België laat brengen?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:49

Bestellen bij horsemopolitan en gewoon meer verzendkosten betalen!

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:05

Zwart met wat witte bies eraan, zie ik hem wel mooi mee zijn. Beetje bredere neusriem zou zijn hoofd wel goed doen uitkomen, denk ik. Het is een stoere jongen: daar mag best een stoer hoofdstel bij. 8-) Voor die prijs kan je makkelijk op zoek naar iets leuks in de betere merken: Stübben, Kieffer, ... keuze zat, en dat zal meteen ook je probleem zijn waarschijnlijk. ;) Succes met je zoektocht!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:27

Kieffer ergonomic dat vind ik zelf een erg mooi hoofdstel

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 10:22

LeenC schreef:
Zwart met wat witte bies eraan, zie ik hem wel mooi mee zijn. Beetje bredere neusriem zou zijn hoofd wel goed doen uitkomen, denk ik. Het is een stoere jongen: daar mag best een stoer hoofdstel bij. 8-) Voor die prijs kan je makkelijk op zoek naar iets leuks in de betere merken: Stübben, Kieffer, ... keuze zat, en dat zal meteen ook je probleem zijn waarschijnlijk. ;) Succes met je zoektocht!

Ja, idd, keuze zat!

Welja, ik vind die dunne neusriem echt niet zo mooi. En zo'n brede zal ook de druk beter verdelen. Maar ligt het nu aan mij, maar dat hoofdstel van nu, dat drukt gelijk toch wat aan de zijkant he?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:30

Döbert Classic Rundgenäht staat op alle paarden mooi :))

Afbeelding

Is alleen iets boven je budget maar zeker een investering waard :j (€330,-). Het is namelijk wel echt een hoofdstel waar je jaren mee kan doen, en wat er ook na jaren nog als nieuw uit ziet :j
(Trouwens, tot nu toe heb ik nog nooit een normaal kopstuk gezien bij rondgenaaide, alleen maar gedeelde kopstukken - met zo'n sluiting boven - maar dat is een kwestie van eraan wennen, ik ben nu niets anders meer gewend). En bij ieder rondgenaaid hoofdstel zit standaard een rondgenaaide frontriem, die kun je natuurlijk wel vervangen.

Mocht je een goedkoper alternatief willen, dan vind ik de Vantaggio Grazioso rondgenaaid ook mooi (€165,-). Die lijkt erg op de Döbert, maar mindere kwaliteit.
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... t/%20Koper

En voor platleer vind ik de Schockemöhle Sports Paris ook erg gaaf. Brede neusriem en een wave frontriem (€159,-)
Afbeelding

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 10:36

Amai, die bovenste is idd wel heel erg mooi; maar volgens mij komt dat omdat jij ook een goddelijk mooi paard hebt :D

Die vanonder is ookwel heel erg mooi. Maar bedoel je nu dat die frontriem alleen al 160 euro kost? Hoeveel kost de frontriem van op het eerste paard (jou paard veronderstel ik?)?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:39

Nee, dat onderste hoofdstel is €159,- en dan zit de frontriem er al bij :j !

Mijn frontriem was €130,-

Hahaha bedankt! :D is inderdaad mijn paard :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:41

Ik zou voor dit paard niet kiezen voor een rondgenaaid hoofdstel, maar eerder een wat grover hoofdstel, wit onderlegd,met brede neusriem. Dan zal zijn hoofd beter uitkomen dan met een heel fijn hoofdstel.

Gewoon even naar een ruiterzaak in de buurt gaan, keuze zat !

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:41

Ik zou een wit onderlegde dikke neusriem doen, dat staat wel mooi. :j Döbert maakt die rondgenaaid. :j

Wat voor frontriem zou je erop willen? Er zijn hier zat mensen op Bokt die het voor je kunnen maken en als je geen zelfgemaakte wil zou ik eens bij Cavallo of ook Döbert rondkijken.. :9

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 10:44

CM_ schreef:
Ik zou voor dit paard niet kiezen voor een rondgenaaid hoofdstel, maar eerder een wat grover hoofdstel, wit onderlegd,met brede neusriem. Dan zal zijn hoofd beter uitkomen dan met een heel fijn hoofdstel.

Gewoon even naar een ruiterzaak in de buurt gaan, keuze zat !

Een brede neusriem wil ik zowieso doen, maar denk niet dat ik wit onderlegd mooi vind (vind dit enkel mooi bij paarden die bvb helemaal niet hebben op hun hoofd -bedoel aftekening).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:46

Ik hou ook niet van wit onderlegd, slechts bij een enkel paard vind ik dit mooi staan.
Ik zou voor jouw paard gaan voor een mooie, brede neusriem, en een mooie, excentrieke frontriem. Dat kan hij (zij? :P ) ook wel hebben aangezien er weinig wit op het hoofd zit.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 10:50

Focussed schreef:
Ik hou ook niet van wit onderlegd, slechts bij een enkel paard vind ik dit mooi staan.
Ik zou voor jouw paard gaan voor een mooie, brede neusriem, en een mooie, excentrieke frontriem. Dat kan hij (zij? :P ) ook wel hebben aangezien er weinig wit op het hoofd zit.

Ewel ja, dat had ik dus ook gedacht. Maar je weet natuurlijk nooit hoe het zal staan he en ik ben al zo'n twijfelaar!
Maar die frontriemen (dan bedoel ik die klein beetje doorgezakte), hoe komt dat die zoveel verschillen in prijs?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:51

Je hebt al een blingbling doorgezakte frontriem voor een euro of 25 hoor. :)

Ik weet niet of jullie ook een divoza hebben?
Maar daar hebben ze een Rossner Fourany frontriem voor dat bedrag!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door upendo op 11-08-10 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:52

Hangt van het merk af, en dat hangt ook weer samen met kwaliteit.

Mijne was €130,- maar die is dan ook wel van Schumacher, een van de duurdere op de markt, zeker qua frontriemen. LJ maakt nu ook dit soort frontriemen, die zijn €100,-. En wat Upendo al zegt, de Rossner Fourany kost €25,- dacht ik :j (volgens mij heb je die wel alleen in het lichtblauw en licht roze, of zijn er inmiddels al meerdere kleuren?)

En het verschilt ook nog of je er heel veel steentjes (zoals op die van mij) of heel weinig (zoals bij die van Schockemöhle) op zitten. Hoe meer, hoe duurder natuurlijk. En het scheelt ook of het gewoon strass is, of Swarovski.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 10:56

Oke, bedankt voor de info! Ik ga eens wat verder kijken als ik terug meer tijd heb :)

Allesinds al superbedankt voor eens te zeggen wat jullie ervan vinden!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:14