trekker pro endurance/ wintec voor haflingertje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liesvp

trekker pro endurance/ wintec voor haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 20:44

Hallo
Ik heb een haflingertje van 6 jaar, 1m45, brede schouders maar niet dik, heel korte rug... Dus moeilijk om een zadel te vinden. Ik heb nu een massimo, maar die is net iets te lang. Hij ligt in het begin heel goed, maar als ik een half uurtje heb gereden is hij naar achter verschoven door de beweging van de schouders. Volgende week komt er een zadelmaker eens kijken. Hij zal een paar modelletjes van wintec meebrengen. Maar nu vond ik op internet de trekker pro endurance... Hier in België heeft er precies nog niemand van gehoord... maar het lijkt me een heel leuk zadel. Weet iemand of dit goed ligt op heel ronde rugjes, is dit korter als de massimo, is er een verdeler in België?
Alvast bedankt!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 06:47

Ik moet een beetjelachen om de verschillende keus, als je massimo nu te lang is dan is een wintec zowieso te lang ;)

Massimo is al een van de kortere zadels op de markt, Wintec is best lang en heeft bij de meeste modellen geen afgeronde kussens.

Ik heb op mijn haf lees behoorlijk breed, boommaat 42, ERG korte rug met een max. draagvlak van 40 cm een Trekker pro endurance.
Super zadel, prijs kwaliteit goed, eenvoudig in gebruik en te gebruiken voor alle doeleinden.
Het eerste zadel waar mijn haf zonder problemen mee loopt ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje blije foto :+ maar hier zie je dat je er goed mee kunt springen.
Wij springen ook cross hindernissen ermee, dus vast en dat gaat allemaal super, op en afsprong endergelijke.

Afbeelding

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 10:03

Ik dacht ook dat de wintec nogal lang is, maar heb mijn probleem uitgelegd aan de zadelmaker en deze kwam met wintec op de proppen... je zadel lijkt me echt zalig! Is het gemakkelijk om die breedte aan te passen? En ligt het een beetje stabiel bij het opstappen? Heb je dan een speciale onderlegger nodig? Sorry voor al deze vragen en bedankt voor je snelle antwoord!
En nu nog een verdeler vinden in België waar ik het eens kan gaan bekijken...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:26

@TS, ik vind je vragen echt niet erg ;)

Het is erg makkelijk te verstellen in breedte en de kussens eronder ook.
Doordat er speciale dikke verplaatsbare kussens onder zitten heb je geen speciale pad nodig, dus je kunt je gewone dekje gebruiken ;)
De kussens kune je laten maken op de gewenste lengte en dikte.

Dit zadel ligt echt ontzettend stabiel, ik kan met mijn 80 kilo vanaf de grond opstappen zonder schuiven en dat is bij nog geen enkel zadel zo geweest.
Ik stap overigens wel altijd met een krukje op omdat het beter is, maar als je onverwacht eens af moet stappen ofzo is het makkelijk als je er zo weer op komt ;)

Ik heb mijn zadel gekocht bij http://www.greendistance.nl ( Esther ) is zeer kundig en vriendelijk.
Ik denk dat ze ook naar Belgie komt hoor, je zou haar allicht eens kunnen vragen en anders weet ze mss wel iemand anders die het wel doet.

Je zou ook contact kunnen opnemen met Don en Ron van www.buitenzinnig.nl ook heel aardig en kundig en die leveren de Trekker ook, of ie naar Belgie komen en of ze anders mss een idee hebben!

Rox87

Re: trekker pro endurance/ wintec voor haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:25

Ik heb zelf hetzelfde probleem! Paardje korte rug, maar mijn kont moet natuurlijk ook nog in het zadel passen!

Ik heb nu een Thorowgood die kan je in verschillende maten bestellen, bijvoorbeeld 17,5 inc. kussens en 18 inc. zitting!

Ideaal!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:42

Het voordeel van de Trekker is dat de zitting zeer ruim t verstellen is.
Tot een ruime 18'' en de kussens kunnen doordat het geen boomzadel is korter zijn dan die van bv een Thorowgood omdat je anders prikkende uiteindes van bomen in de rug hebt ;)

stormpuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 07:51

ik heb ook zon zadel nou die gaat van de week weg en krijg een anderen zadel van de winkel ik kan er niet op rijden kloote dingen

gringopablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:56

Ik heb een trekker pro endurance (classic) voor mijn tinker.
Het is een geweldig zadel. Alles verstelbaar (eenvoudig), dus ook op verschillende paarden te gebruiken, goede kwaltiteit en het zit lekker stabiel ;) .
Omdat ze hem bij Greendistance en Buitenzinnig toen niet op voorraad hadden, heb ik hem via een duitse site besteld (en heel snel in huis): www.die-sattelgalerie.de
Ik vind het zadel echt een aanrader!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:03

Massimo heeft een nieuwe versie die nog 5cm korter is, of heb je die al?
Voor het naar achter schuiven kan je een voortuig overwegen of leg je het zadel te ver naar voren bij het opzadelen?

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:36

Het is nog de lange massimo. Is een jaar oud. Maar ze kunnen dat blijkbaar niet "verbouwen" tot de korte versie. ;(
Ben wel blij om de goed reacties te horen van tinker- en haflingerbaasjes. Ik heb een mailtje gestuurd naar green distance met enkele vraagjes. Dus nu afwachten...
Alvast bedankt voor jullie reacties! Tips altijd welkom!