Wintec zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wamhorse

Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 08:13

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben onlangs een e- pony stokmaat 1.53 gekocht en nu nog een zadel. Het plan is om een wat prijsgunstig zadel aan te schaffen en eventueel ter zijne tijd een ander zadel aan te schaffen, mits dit zadel goed bevalt dan houden we die.

Nou is de vraag: wat kan ik verwachten van een wintec zadel ik heb begrepen dat ze van kunststof zijn en ik vroeg me af of er hier bokkers zijn die er een hebben of gehad hebben en wat hun ervaringen met een wintec zijn? Bijvoorbeeld is de prijs/ kwaliteit verhouding naar jullie mening oke? En krijg je er wel of geen houten kont van na een uurtje of twee rijden. Enz. Enz. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

ZusJacobs

Re: Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:15

Ik vind het fijne zadels, eerst twee vzh gehad en nu twee dressuur. Krijg er geen houten kont van (niet meer dan anders :) ) en makkelijk in onderhoud. Niet duur dus ik ben er tevreden over!

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:18

Ik heb voor mijn haflinger een wintec en ben er erg tevreden over :j
Natuurlijk zie je wel dat het meer slijt dan een leren zadel, maar niet extreem. Een voordeel (voor mij) is dat je het niet hoeft in te vetten oid omdat het van kunstof is. Ik rij er dus ook gewoon meer door het water. Het enige nedeel is als het regent dat het water in het suede trekt. Maar als je het een nachtje op een droge plek laat hangen is het zo weer droog.

Ik heb met mijn wintec vaak meer dan 2 uur gereden (2-4 uur) en ik heb nooit ergens last van gehad. Die verwisselbare boom is wel ideaal.

Ik wil nu graag een wintec, maar dan met nep leer (dus geen suede). Ben benieuwd wat andere daar van vinden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:18

Ik heb op de manege op verschillende wintecs gezeten. Erg goede zadeltjes, zeker voor die prijs!
Als het een beetje meezit krijgen we voor Diva binnenkort ook een dressuurzadeltje van Wintec voor erbij!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 08:20

Nou mensen wat leuk om te horen al drie positieve reacties op rij, dit maakt de beslissing al wat makkelijker.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:22

Ik heb het vorige model van de 500 dressuur, en ik heb er nooit een houten kont
van gekregen hoor. Op stal werd ik daar inderdaad ook voor gewaarschuwd,
maar daar waren ze alleen de zadels van 2000 euro en meer gewend. Ik heb
trouwens de leatherlook variant.

Prijs kwaliteit is prima in mijn ogen, voor die prijs kan je nou eenmaal
niet de wereld verwachten. Mijn zadel vertoonde al wel snel de bekende slijtage
plekken, maar die zijn prima en voor niet al te veel geld te verhelpen.
Bijkomend voordeel is ook nog dat je de boom kunt wisselen, als je paard wat
in de breedte of in de rug verandert. Prima zadels :).

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:24

www.reiterlive.nl kun je ze goedkoop aanschaffen!

Ik heb een wintec 2000 en mijn dochter een wintec 500. Bevalt goed!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:25

wat betreft de kwaliteit ben ik tevreden en ook de zitting is gewoon goed. Vaak mensen die vanaf een duur zadel erop neer streken mij complimenteerde met mijn fijne zadel.
Wat betreft pasvorm ben ik minder tevreden en zeker goed op letten omdat een verwisselbare boom niet direct betekend dat hij altijd goed ligt. Kussenvorm is wat afwijkend dan veel leren zadels en ook de lengte van de kussens kan niet goed zijn.

Succes met de beslissing!

ps. er zijn ook super veel 2e hands leren zadels te vinden mocht een wintec niet goed liggen of toch te duur zijn kun je dat ook nog proberen!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:29

shera schreef:
http://www.reiterlive.nl kun je ze goedkoop aanschaffen!

Oooh jeetje, die bruine Isabell Werth, geweldig! Wat een vervelende site zeg O:)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:29

Siets schreef:
shera schreef:
http://www.reiterlive.nl kun je ze goedkoop aanschaffen!

Oooh jeetje, die bruine Isabell Werth, geweldig! Wat een vervelende site zeg O:)

sorry... :+
het is trouwens reiterlive.de :o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:03

ikzelf heb veel met wintec gereden, als ponyruiter 12 jaar geleden met een springmodel, maar zo'n close-contact exemplaar denk ik, want je had een dressuursingel nodig en je kon het zweetblad niet omhoog doen

2 jaar later heb ik een vzh zadel gekocht, voorloper van de 500-reeks en dat zadel heb ik nog steeds, gewoon andere boom erin en past nu op m'n huidige paard. ik heb er altijd graag mee gereden en noot echt problemen mee gehad. Maar sinds ik dressuurzadels gewoon ben, vind ik het steeds minder prettig zitten.
Heb dan ook IW aangeschaft, voelt voor mij aan als een salon om in te zitten.
Prijs-kwaliteit vind ik dit echt goede zadels, maar het is en blijft een synthetisch zadel, als je naar de lederen versie gaat kijken (Bates, dan zit je ook in een prijsklasse boven de 2000 euro)

kijk voor ervaringen ook eens in het topic over de nieuwste wintec (kan niet op de juiste topictitel komen)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:02