Goede regendeken gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moniiiquee

Goede regendeken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 16:57

Hallo Iedereen

Vorige jaar eind zomer heb ik een regendeken gekocht van Pagony. In de nazomer + herst
kan het in ons land erg regenen en ik dacht laat ik een regendeken kopen zodat ze niet zo nat worden.
Ik zag een leuke aanbieding van Pagony en ik dacht regendek is regendek dat laat geen regen door.
Maar eind winter zijn allebei onze paarden ziek geworden(hoesterig, witte slijm uit neusgaten en niet actief). Ik denk nu dus dat het komt door de pagony regendeken, omdat op een dag een kletsnatte regendeken van de paarden afhaalde.

Mijn vraag is nu wat is jullie ervaringen met regendekens. Kunnen jullie mij nog een aanraden?
Afbeelding
Dit is de deken die ik had gekocht

alvast bedankt

swatch

Re: Goede regendeken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:21

gewoon een bucas of een rambo kopen. Heb je jarenlang plezier van!

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:58

Persoonlijk zweer ook ik bij de bucas. Heel fijne dekens, die ook nog ademen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:12

ik heb ook een pagony regendeken erop liggen en ik ben er erg over te spreken,
ik heb de 0 grams.
gaat al een jaar mee:D

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 02:07

Stal waar ik vroeger werkte kocht drie Rambo Wugs aan: dure dekens die bovendien op minder dan een jaar superlek bleken. Was het toeval, ik laat het in het midden, want van alle andere Rambo's weet ik dat het idd kwaliteit is!

Ikzelf blijf nu dus uit de buurt van Rambo als het om regendekens gaat. BR heeft me op dat vlak ook teleurgesteld: vrij dure deken die gegarandeerd tot 10000 mm waterdicht was en volledig getapete naden zou hebben bleek van bij de start water door te laten. Ze hebben me een nieuwe bezorgd, maar jammer genoeg hetzelfde verhaal. Tweede keer gaan klagen en deze keer kreeg ik gewoon een "onmogelijk en pech voor jou" als antwoord. Zie je me dus ook niet meer kopen.

Harry's Horse heeft me aangenaam verrast (denk dat het een Thor was): deken was goed waterdicht en bleef mooi liggen. Sinds vorige winter heeft Ama een Weatherbeeta Landa met apart halsstuk en die is ook erg goed. De deken die by far het langst waterdicht gebleven is tot nog toe, was een goedkope Treadstone van €75 zonder voering. Daar deed ik maar liefst vijf winters mee!

Succes bij je zoektocht. Denk niet dat er echt een merk is waarvan elk model even goed is. Beetje geluk hebben soms.

Bedenk wel dat dekens en waterdicht blijven ook veel te maken heeft met het onderhoud. Modder systematisch afkuisen, dekens goed laten drogen vb. helpen allemaal enorm om de levensduur van je deken te verlengen. Eenmaal volledig gewassen is het beste er vaak af, dus een dekentje onder de regendeken is ook geen overbodige luxe: zo blijft de onderkant langer schoon en kan je het wassen van je regendeken langer uitstellen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 02:39

Ik blijf echt bij Wheaterbeeta!
Zowel de 0, 220 en 350 grams zijn waterdicht en de losse hals is met alledrie de dekens te combineren...

Daarbij bewaar ik altijd de bon en laat de dekens bij de paardenwinkel wassen, zodat ik garantie heb!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:47

Hier ook goede ervaring met Wheater Beeta. :j Ook de ongevoerde regendeken van Imperial Riding is goed.