Ik heb een Eskadron Dralon deken op het oog, dit is een maat 175. Mijn paard heeft normaal dekenmaat 165. Nu vroeg ik me af of jullie me kunnen zeggen hoe deze dekens vallen qua maat.
Ik heb een 195 (L geloof ik) op een ronde merrie liggen van 157, daar passen haar billen net in. Ik vind het hele mooie dekens, alleen mochten ze van mij eigenlijk wat hoger sluiten, hij zakt voor wat snel als die iets te ruim is (bij mij nu niet het geval,andere pony wel).
Silence
De dralons zijn zo ruim zodat ze ook over een zadel passen. Daar gebruik ik hem dus vnl voor. Vind hem als 'gewone' zweetdeken inderdaad te veel zakken. Ik heb een 205 en paard heeft normaal ook 205, vind hem niet opvallend ruimer of kleiner vallen.
Silence
ze vallen groter omdat ze gemaakt zijn om over je zadel te dragen. (vandaar de ruime hals)
Als ik jouw was zou ik gewoon je eigen maat nemen, enkel krijg je het dan wel moeilijk want meeste gang bare maten beginnen bij een S en dat is dan die 175 die jij gezien heb. Maatje kleiner is meestal een hele opgave om te vinden dus heb je weinig keuze ben ik bang voor!
Silence
ik gebruik mijn dralons alleen als zweetdeken en op de trailer en ik heb ze een maatje kleiner dan mijn normale dekenmaat. Ik heb een 195 gehad, die is bij de kont goed maar aan de voorkant veeel te ruim. 185 is eigenlijk net wat te krap van achter maar van voren zit ie wel goed