Ik ben vorig jaar overgestapt van western naar dressuur en heb sinds vorig najaar mijn nieuwe dressuurzadel, een Ruitergilde Tokyo.
Omdat ik afgelopen winter niet veel heb kunnen rijden vanwege het weer en daarna nog een blessure heb gehad waardoor ik nog niet veel kon rijden was het zadel afgelopen maand pas toe aan een opvulbeurt.
Het zakte van voor wat over de schoft, en daar was de vulling ook 'weg'.
Ik heb mijn zadel weggebracht en gezegt dat hij wat over de schoft viel en gevraagd of ze hem weer mooi wilden opvullen zoals ik hem kocht.
Ik kon hem na een week weer ophalen.
Nu heb ik het zadel weer een week en heb er inmiddels 4x op gereden. Maar het is me niet naar het zin..

Het lijkt scheef te zijn gevuld, ik heb het idee dat hij scheef ligt met opzadelen en als ik er op zit moet ik soms ook even op mijn beugel drukken om hem weer recht te trekken terwijl ik zelf hardstikke recht zit en niet scheef hang/zit..
Toen ik hem net terug had had ik les en met opstijgen lag ik ineens met zadel en al onder de buik. Terwijl ik goed aangesingelt had. Het schuift ineens als een gek. Dat heeft het nog nooit gedaan! Ik kan nu alleen rijden met hele dunne dekjes, dan blijft het wel weer beter liggen.
Voorheen had ik al die problemen dus niet... Ik ben dus niet zo tevreden...

Moet ik nu weer terug gaan naar de zadelmaker of moet het zadel zich opnieuw vormen?