mijn hafje strijkt wel eens met mennen. Maar hij vind de strijklappen/achterpeesbeschermers niet fijn. Als ik ze om doe dan tilt hij paarr keer zijn been op en daarna is het over.
Maar heb een keer meegemaakt dat hij soort van sloeg en daardoor me lamoen wat krom stond. gelukkig kon het nog mooi recht gebogen worden. Maar blij was ik er niet mee haha.
eerst in stantie dacht ik dat hij sloeg omdat hij stil moest staan om een wagen voorbij te laten komen, en hij daarvan schrok.Echter is stanley niet bang voor wagens en of groot verkeer.
Laatst ging ik weer mennen en wou ze om doen en toen viel het me op. ook een keer met springen deed hij zo. Maar toen dacht ik dat het kwam omdat ik nerveus was.
Verder gebruik ik ze niet. alleen met springen of mennen. Maar hij schijnt er maar niet aan te kunnen wennen. Mischien moet ik een tijdje zonder proberen en valt het strijken wel mee?
mischien gewoon je haff met strijkjes los in de bak doen en ze toch gewoon vaker omdoen dan zodat hij eraan kan wennen
IMJ
Geplaatst: 07-08-10 19:15
Als je denkt dat het meevalt.. maar als ie zich verwondt zou niet best zijn natuurlijk! Anders zou ik hem er toch aan laten wennen. Omdoen als ie los is, met wandelen, longeren en onder het zadel? Kan ie ook niets stuk slaan. Ik ga ervan uit dat ie er geen last van heeft (ze passen goed) oid?
Marisje76
je kan hem ook gerust een paard keer met de kappen om los in de bak/wei te laten. kan zichzelf dan niet bezeren en bijft echt niet aan het bokken.
edit: zie boven je was me voor!
amyz
Zo doe ik t idd ook met jonge paarden; gewoon te pas en te onpas omdoen, ze wennen er vanzelf een keer aan
zap
Geplaatst: 07-08-10 19:16
Beschermers omdoen en dan eerst even laten lopen/longeren/losgooien zodat hij er aan kan wennen en daarna pas inspannen. Mijn pony heeft dat met transporbeschermers. Als ze in de trailer moet dan doe ik eerst de transpartbeschermers om, vervolgens ga ik een paar keer de stal op en neer lopen totdat ze normaal kan lopen (ze durft niet eens te lopen de eerste paar passen en staat alleen maar te hengelen met haar achterbenen). Na een paar passn zijn ze eraan gewend en dan hop de trailer op.
Ik heb bij die van mij ze gewoon een keer aangedaan in de wei. Eerst was het wat benen optillen en rennen en dan proberen af te krijgen. Zodra ze rustig was en het als normaal zag heb ik ze af gedaan.
plutolover
Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-10 14:45
hij slaat ze er niet af. MAar merk dat hij ze niet leuk vind. Eenmaal om acepteerd hij het wel. Ook kwa passen geen problemen.