Barebackpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:58

Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken een barebackpad voor mijn verzorgpaard aan te schaffen om zo beter te voelen wat er onder me gebeurt en een betere zit te krijgen. Ik twijfel alleen hoe Zorro erop zal reageren. Hij wordt normaal altijd met dressuurzadel gereden. Hij is wat huiverig naar nieuwe dingen toe, dat moet altijd uitgebreid besnuifd worden (en is heel eng). Daarna vindt hij het niet meer zo eng, maar toch twijfel ik. Ik heb wel eens geprobeerd om met een krukje naast hem te gaan staan en de suggestie te wekken bij hem dat ik op zijn rug zou gaan zitten (zonder zadel) en dat vond hij maar helemaal niets (hij draaide weg).
Waarschijnlijk komt het wel goed en vindt hij het eerst wel spannend maar later wel prima, maar ik ben er bang voor dat ik het aanschaf en dat ik er straks niets mee kan omdat Zorro het te spannend vindt.
Wat denken jullie, kan ik het wel aanschaffen en zal Zorro er wel aan wennen?

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:33

Ik heb een 2ehands pad gekocht via Bokt; moet deze nog binnen krijgen dus ik heb er nog niet mee kunnen rijden.
Mijn paardje vindt zonder zadel rijden best spannend, iig mijn gewicht op haar rug, vandaar dat ik een pad heb gekocht.
Ik zorg er altijd voor dat er iemand bij is die mij erop kan helpen en mijn paardje vast kan houden.
De eerste keer heb ik gewoon gezeten om haar aan mijn gewicht zonder zadel te laten wennen.
Om het voor haar wat aangenamer te maken heb ik besloten een pad te kopen.
Ik denk dat jouw paardje, als je het rustig opbouwt, best kan wennen hoor. Draaide hij weg door jou of door het krukje?

nairtje

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:35

Je kan nu ook al beginnen met het opstappen via een krukje. Dan weet je of het je gaat lukken. Gewoon rustig blijven en iedere keer weer herhalen. Tot het de gewoonste zaak van de wereld is.
Trouwens is het ook nog eens beter om via een opstapje op te stappen.

Gaat het je echt niet lukken, dan hoef je ook geen barebackpad te kopen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 19:09

Hij vindt het krukje sowieso niet heel leuk. Maar opstappen met krukje als hij een zadel op heeft kan wel, dat heb ik wel eens gedaan. Ik ben meestal alleen de laatste tijd, dus is een krukje niet zo handig (niemand die het weg kan zetten). Opstappen zonder krukje wil best goed bij hem.
Het kan best dat hij weg stapt voor het krukje, maar als hij wel netjes er naast blijft stil staan en ik ga op hem leunen (suggestie wekken dat ik op hem ga zitten), dan loopt hij wel weg.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:11

Hoe wil je op hem komen als je geen krukje hebt? Of heb je een barebackpad met stijgbeugels? :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 19:33

Als ik een pad heb zal ik wel met het krukje opstijgen, anders wordt het wat moeilijk (ik wil geen stijgbeugels). Maar ik heb de pad dus nog niet, en ik gebruik het krukje nu ook niet zoveel.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 14:25

Ik heb vandaag zonder zadel op hem gereden! Een klein stukje maar, maar hij vond het allemaal prima! Dat viel heel erg mee. Dus de BBP komt er wel aan :) Bedankt voor de reacties!

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:21

Ow wat leuk! Veel plezier!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 00:20

Heel goed, ook dit soort dingen is toch prima te trainen. :)

Geduld, en zie... ;)

Veel plezier met je bbp binnenkort!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:22

Ik heb eventueel ook nog wel een bare up te koop!!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 09:36

Ik ben al in gesprek voor een BBP, maar je mag me altijd een pb sturen :)