Regendeken omtoveren tot zomerdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carolina1278

Regendeken omtoveren tot zomerdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:57

Hallo,

Ik wil graag een regendeken als zomerdeken, hefstdeken en dus als overgangsdeken gaan gebruiken met evt een dunne fleece eronder als het nog te koud is, maar onder een gewone regendeken zweten ze natuurlijk erg onder als het erg warm word. (wil geen tig dekens hebben, dus eigenlijk herfstdeken, overgangsdeken met fleece eronder en zomerdeken ineen)

Dus was mijn gedachte: Als je een regendeken gewoon wast zonder speciaal middel, wordt het een gewone deken en dus wel bruikbaar...

Wie heeft hier ervaring mee...

biancavos

Re: Regendeken omtoveren tot zomerdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:28

ik betwijfel of dat gaat helpen, een zomerdeken is gemaakt van katoen en een regendeken niet, dit veranderd natuurlijk niet als je hem niet wast.
Daarnaast heb je dan alsnog geen deken voor als het regent.

Mijn ervaring is dat als je een goede ademende regendeken met een dun laagje fleece koop dat ze echt niet zo snel gaan zweten.
De regendekens die helemaal ongevoerd zijn zweten ze veel sneller.

Miss_Arie

Re: Regendeken omtoveren tot zomerdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:31

het lijkt me voor het paard niet zo fijn om een regendeken als zomerdeken te hebben, de regendekens houden vanwege het materiaal toch wel veel meer warmte vast dan een katoene zomer deken.

je zou het met een goed ademende deken kunnen proberen, maar ik ben bang dat je paard het heeeel warm krijgt.