Ik ben opzoek naar een zadel die een zit heeft die je echt aan het zadel plakt. Ik heb een brede KWPNer die namelijk echt een hele vervelende draf heeft om bij te moeten doorzitten. Hij past veel soorten zadels (ook friezen maar net zo makkelijk een zadel die je gewoon op je alledaagse kwpner legt) wie oo wie heeft een goed advies voor me?
Ik vind de Isabell Werth Wintec een fijne diepe zit hebben. Maar denk dat een zadel heel persoonlijk is, dus zou gewoon een zadelmaker laten komen en dan kun je verschillende zadels uitproberen en kun je gelijk kijken wat er goed op je paard ligt.
rolicoli
Geplaatst: 05-08-10 16:58
Ik wilde ook een diepe zit en veel kniewrong, ik ben nu gevallen voor de Euroriding Diamant, heeeerlijk zadel, zit als een huis.
Ik heb zelf een Ainsley gehad met een heerlijke diepe zit. Op het moment wordt mijn kont verwend door een op maat gemaakte Hulsebosch, moet zeggen dat dit ook wel een heel fijn zadel is. Echter, hoor ik over de firma niet altijd even goede verhalen.
Akecheta
Geplaatst: 05-08-10 17:31
Ik heb de Knight Rider Admiral gehad, deze had een diepe zit, en het leer van het zadel is heel stroef. Ik reed met broeken met lederen zitvlak, maar ik kocht meteen stoffen, omdat ik zo verschrikkelijk in het zadel bleef plakken. Dus deze is misschien nog wel een optie voor je. (Ik heb het zadel overigens nog, wil het gaan verkopen, medium boom, 17,5 inch, 2 rijfoto's in profiel)
Nu heb ik een Kentaur Penelopa, heeft net zo'n diepe zit, alleen het leer is veel gladder. Misschien dat je daardoor het gevoel hebt dat je minder in het zadel plakt.
nikitabanana
Geplaatst: 05-08-10 17:34
ik heb ook een ainsley ranger gehad, heerlijke diepe zit! (vond ik persoonlijk) heb nu een merovech vzh-zadel en dressuurzadel, ook redelijk zit alleen iets minder diep dan de ainsley, maar zit als een huis!
xxelviraxx
Geplaatst: 05-08-10 17:34
StalNollie schreef:
ik vind het merk Jorge Canavas heerlijk diep en met een zachte zit, dresuurzadel dan.
Ik heb ook een JC ( Saphir ) en is echt een heel fijn zadel met een diepe zit. Past op mijn haflinger maar ook op een kwpn die ik rij.