Pessoa bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_Horse

Pessoa bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 21:21

Wat is het nut van een Pessoa-bit ? Kan het kwaad als je het zomaar gebruikt (ik vind ze eigenlijk wel mooi :o )
Waarom ze dus wel/niet gebruiken?

(schiet me niet af voor de rare vragen)

billionache

Re: Pessoa bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:23

Pessoa bitten zijn bitten met hefboomeffect. Ze werken dus 'scherper' in dan een gewoon trensje. Vind ze zelf echt onnodig, vooral omdat sommigen een rijtechnisch probleem proberen op te lossen met dit bit :)

mistid

Re: Pessoa bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:37

Elk bit kan kwaad als je ze niet goed gebruikt, dus dat kan met dit bit ook :) .
Dan is er nog het verschil ongebroken - enkelgebroken - dubbelgebroken. De enkelgebroken werkt het scherpste in, omdat het notenkraker-effect optreedt.
Elk pessoa bit heeft een hefboomwerking, omdat de bakstukken aan de bovenste ring bevestigd worden.

Voordat je wedstrijden ermee gaat starten, zou ik wel even de reglementen door lezen hoe of je hem mag gebruiken (omdat ik niet van Belgie ben weet ik de reglementen daar niet), in Nederland moet je er tot het Z een verbindingsvorkje aan hebben, omdat er niet met een dubbele teugel gereden mag worden.