[WN] Westwood zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Westwood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:55

Wie heeft er hier ervaring met zadels van Westwood?
Zijn dit degelijke zadels?
Op wat voor paard gebruiken jullie het zadel en welke maat heeft jouw zadel dan?
Hoe ervaar je de zit van jouw westwood zadel? (gesloten, open, vlak, ...)

Zijn er toevallig mensen die lage onderrug klachten hebben en toch naar tevredenheid op een westwood zadel rond rijden?

Ik heb eventueel intresse om een tweedehandse westwood over te nemen als dit gaat voor mij en mijn paard, maar door mijn rugklachten blijkt de keuze in zadels wat beperkt. Er is niet veel waar ik goed op kan zitten, heb een vlakkere zit nodig waarin ik kan bewegen.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:36

Mijn vorige zadel was een westwood , ik kon er heerlijk op zitten ,
maar mijn paardje groeide er niet in dus helaas , pindakaas...
Ik heb ook lage rugklachten en vond het echt een heerlijk zadel , die van mij had een gelzitting ,
daarnaast had mijn zus een Billy Cook , maar die was een stuk harder in de zitting en dus minder prettig voor mijn rug.
Ik vond het niet een te gesloten zitting en had een 16 inch q.h. breedte zadel en broekmaat 38/40.
Paard van mijn zus waar ik hem eerst op reed was kort en breed , mijn paardje smal en lang(semi Q.H.).

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:47

Ik heb een Westwood Platinum (staat te koop nu).
Heel goeie kwaliteit vind ik, zachte zit ook (gelseat). Mijn vader reed er af en toe mee en hij heeft ook last van pijn in z'n onderrug, maar had er wel minder last van met mijn zadel.
Heeft bij ons op quarters en een zwaarder type draver gelegen.
Het is een 16". Helaas toch echt te groot voor mij, dus vandaar dat ik hem verkoop. Ik rij nu met een 15,5 double padded zit en die past mij veel beter. Ik zit nogal graag vast in een zadel en dat heb ik bij de Westwood niet...

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 20:48

Door de rugklachten vind ik het moeilijk om een goed zadel te vinden. Heb reeds op Garland, White Star en Billy Cook gereden maar geen van deze zadels zat goed voor mij. Overigens hadden zowel de Garland als de billy cook een gel-seat!

Continental equiflex 148 (short and wide) ... zalig!! (Maar flink aan de prijs)

Continental equiflex 147 ... vreselijk!!

De westwood die ik op het oog heb heeft een gel-seat en lijkt (vanaf de foto's te zien) een vlakke zit te hebben, maar dat zal weer proberen worden natuurlijk.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:59

Mandyke

Re: Westwood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 21:13

Had hem al gezien hoor, maar buiten het feit dat het mij nogal een lang zadel lijkt is het ook ver boven mijn budget ;)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:27

Ja het is een reiner, nogal lang.
Prijs valt trouwens te bespreken :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:22

Ik heb ook een westwood gehad, een butterfly model 16 inch. Heerlijk zadel, mooi ding, alleen heb ik altijd het idee gehad dat ik wat naar voren gewerkt werd in het zadel. Ik had wel een gel seat, zat verder heerlijk!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:16

Ik heb een Burgemeijer working Cow zadel en bij mij klaagt men er altijd over dat hij zo plat en ruim is, misschien is dat type wat voor jou?
mijn paard is behoorlijk breed dus zal ook niet meevallen om daar een smal zadel op te leggen.... maar ik vind hem heerlijk zitten en ik had vroeger ook rugklachten en met dit zadel helemaal niet meer.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:23

Ik heb ook een Westwood, maar geen rugklachten dus kan je op dat vlak niet helpen... heb wel altijd het idee dat ik goed stevig zit, maar ik ben daarvoor ook enkel dressurzadels gewend dus zal daarom wel zijn :)

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:57

cissy schreef:
Ik heb een Burgemeijer working Cow zadel en bij mij klaagt men er altijd over dat hij zo plat en ruim is, misschien is dat type wat voor jou?
mijn paard is behoorlijk breed dus zal ook niet meevallen om daar een smal zadel op te leggen.... maar ik vind hem heerlijk zitten en ik had vroeger ook rugklachten en met dit zadel helemaal niet meer.

de breedte van de zit heeft niet zoveel te maken met de breedte van het zadel(boom)maar meer met de opbouw van de seat.het is het type zadel waarvoor een bepaalde zit gebouwd word en fabrieken gebruiken standaard seatplates voor de meeste van hun modellen(dat kan per fabrikant verschillen.) dus niet alle reiners zitten hetzelfde ondanks dat ze vaak wel op de zelfde boom gemaakt zijn.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 14:24

De Westwood wordt niets, ondanks dat het een full quarter size is is het zadel te smal voor mijn paard. Full quarter size van andere merken blijken ook steeds net te smal te zijn. Blijkbaar heeft ze een extra full quarter size nodig.
Hebben alle merken extra full quarter size? Zal waarschijnlijk tweedehands niet makkelijk te vinden zijn zeker?