Waar opletten bij aanschaf tweedehands wintec?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Waar opletten bij aanschaf tweedehands wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 16:24

Ik heb een wintec zadel op het oog, maar het is geloof ik al wel een ouder model, dus ook een ouder zadel. (niet zo oud dat er nog geen verwisselysteem in zit ;) ) Het zadel ziet er verder niet versleten uit. De standaard dingen zoals een kapotte boom zijn in dit geval dus niet echt relevant. Maar is er bijv. iets met het verwisselsysteem wat kapot zou kunnen zijn? Ik heb nog nooit een wintec gehad dus ben niet echt op de hoogte..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:46

Bij de wintec zadels kun je alleen de voorboom verwisselen, het kan dus best zijn dat de boom van het zadel gebroken is. Dit zou ik wel even laten checken. En verder is het het belangrijkst dat het past op je pony/paard anders heb je er nog niks aan. Of er iets met het verwisselbare systeem kapot is kun je makkelijk checken door de buitenste 2 schroeven los te draaien en de voorboom bloot te leggen. Het enige dat ik kan bedenken is dat de schroefgaten oid kunnen uitscheuren maar dan moet je wel heel vaak de boom verwisselen.

Ladyson

Re: Waar opletten bij aanschaf tweedehands wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 16:58

Ohja dûh, het is natuurlijk niet de hele boom die je verwisselt, handig dat ik daar even op gewezen word :)

Rox87

Re: Waar opletten bij aanschaf tweedehands wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:09

Hij moet uieraard goed op je paardje passen!

Kan je hem niet passend laten maken op je paardje door een goede zadelmaker? en die dan laten kijken of hij nog helemaal goed is, misschien voor je hem definitief koop al?!