Ik ben in overweging een Merano swift springzadel te kopen En ik wou vragen zijn er mensen met ervaring met deze zadels, zijn het fijna zadels passen ze makkelijk, En hoe bevallen de zadels, en hoe houden ze zich onder zeer regelmatig gebruik? En heeft dit zadel fijne kniewrong?
Want ik heb gehoord dat de meningen nogal verdeelt zijn over deze zadels, is het een aanrader of kan ik beter een ander zadel aanschaffen?
Ik zou maar even zoeken op de zoekfunctie op het trefwoord Zadelmarkt, en je weet genoeg.
Als je niet zoveel te besteden hebt ga dan liever voor een leuk tweedehands zadeltje van een goed A of B merk. Daar doe jezelf en je paard meer plezier mee denk ik..
Dan zou ik toch wel graag willen weten wat er zo slecht aan is,
Jah sorry , ik kan wel aannemen , slechte kwaliteit maar dan weet ik nog niet wat er mis mee is .
Aukelizzy
Geplaatst: 02-08-10 20:10
Zadelmarkt zadels zijn scheef, ik zou net als dat mijn voorganger al zegt dan voor een 2e hands A merk gaan. Ik heb sinds een paar weken een Stübben Edelweiss en die bevalt echt super!
pony van een vriendin van mij heeft een rugprobleem gehad door een goedkoop zadel, zij heeft heel veel geluk gehad en na 2 maanden longeren was alles weer goed.
Andere kennis ook een goedkoop zadel op zn paard, ook last van zn rug, thermografie laten maken, daarop was duidelijk de afdruk van het zadel te zien.
Goedkoop is duurkoop, zeker met zadels kan je beter investeren in iets goeds.
Ik heb een zadelmarkt zadel en ben er wel tevreden mee, voor die prijs vind ik het een degelijk zadel. Er zitten inderdaad slechte tussen, maar zeker niet alle.
Wel daarna een zadelpasser erbij halen om te kijken of het past, liever een passend goedkoop zadel dan een slecht passende duurdere.