Een tijdje geleden reed ik met iemand in het bos die ventilerende peesbeschermers van Pessoa had. Ik was zo nieuwsgierig dat ik op bokt gelijk opzoek ben gegaan naar topics. Ik ben de verschillende topics gaan lezen, maar deze waren vooral van een hele lange tijd geleden. Toen bestonden ze nog niet zo lang en had bijna niemand ervaring met deze ventilerende peesbeschermers.
Nu is mijn vraag: "Wat zijn jullie ervaringen met deze peesbeschermers nu ze al wat langer op de markt zijn?"
Ik rijd mijn pony momenteel met BR peesbeschermers en strijklappen (Neopreen), maar had op mijn vakantie een zeer interessant stuk gelezen over veel voorkomende peesproblemen en de oorzaken daarvan. Zo stond er dat peesbeschermers van neopreen en bandages veelal helpen met het veroorzaken van peesproblemen. Door het opwarmen van de pesen, kunnen de 'warme' pesen klappen steeds slechter opvangen. Nu dach ik altijd dat alleen bandages dit deden, maar Paardenarts Frans van Toor van De Raaphorst zei anders. In een van zijn stukken zei hij:
Citaat:"Peesbeschermers die rondom het pijbeen gaan, bijvoorbeeld van neopreen, zijn niet veel beter dan bandages. We dragen een duikpak van dat materiaal om warm te blijven, dus wat zou dat om een paardenbeen doen? Koelen? Dacht het niet."
Als er is bewezen dat ze slecht zijn, waarom zie ik iedereen er dan nog mee rijden? Zelf doe ik het ook, maar wil verder met een ander soort (nu ik er meer van weet). Vandaar dit topic om ervaringen op te vragen over deze Pessoa ventilerende peesbeschermers.
Een link naar een foto van de Pessoa ventilerende peesbeschermers.
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
Iris
En staat ie verder altijd zonder beschermers. Ik vraag me dan ook echt af of dit ook op gaat puur tijdens een uurtje werk?