graasmasker blijft niet zitten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kikiv

graasmasker blijft niet zitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 18:25

hallo, ik heb een probleem en vraag me af of jullie met me mee kunnen denken of misschien een oplossing ervoor hebben.
mijn pony van 21 jaar heeft suikerziekte en is erg snel bevangen. overdag staat ze op stal en savonds en snachts staat ze in het weiland met een graasmasker maar ze doet m steeds af! ik heb er al een halster over heen gedaan en heb ook een hoofdkap tegen vliegen er over heen geprobeerd, maar ze blijft het allemaal af doen. nou is dit natuurlijk erg gevaarlijk voor haar gezondheid dus ik probeer iets te zoeken waardoor de graaskorf om blijft. ze is begin dit jaar al bevangen geweest en heeft toen in een kale wei naast de kudde gestaan maar punt is dat ze op, onder of door het draad gaat als het haar niet bevalt. dag en nacht op stal vind ik geen oplossing. kan iemand mij helpen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:29

Welk masker heb je?

kikiv

Re: graasmasker blijft niet zitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 18:29

een zwart halster met de korf eraan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:30

wel de juiste maat?

Als je pony uitbreekt, scheelt er dan niet iets aan de omheining?

kikiv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 18:32

maat is oke, omheining ligt het niet. we hebben een kudde van 35 paarden die allemaal achter het schrikdraad blijven. zolang zij bij die kudde staat doet ze het ook niet, maar als ze bevangen op het kale weitje staat wil ze erg graag het gras op (logisch ook natuurlijk) en rent ze dwars door het schrikdraad heen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:48

dan misschien meerdere draden doen?

kikiv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 18:49

maakt haar niks uit heb er drie gehad. maar ik wil eigenlijk een systeem vinden waardoor de kap blijft zitten zodat ze de kudde gewoon in kan.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:51

opisop_shop schreef:
wel de juiste maat?

Als je pony uitbreekt, scheelt er dan niet iets aan de omheining?

Paarden zijn slim hoor, als ze willen denderen ze zo door draad heen, ook als staat er stroom op

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:25

Misschien een ander graasmasker proberen? Ik heb goede verhalen gehoord over de Greenguard.

kikiv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 12:45

ik heb ondertussen iets anders geprobeerd, namelijk een stoffen beugelriem om haar hals met daaraan twee bilkoorden die ik aan de ogen van haar graasmasker heb bevestigd. hij is nu al 2 nachten blijven zitten dus wie weet!! anders zal ik eens naar de greenguard gaan kijken. bedankt voor de tip!