dressuursingel bij vz-zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

dressuursingel bij vz-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 18:02

Kan je een dressuursingel gebruiken bij een vz-zadel.? Bij de foto zie je je welke singel ik bedoel . Pijltje betekend waar je hem dan aansingeld.
Afbeelding
Groetjes lisa.

Myca

Re: dressuursingel bij vz-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:07

Dat hangt van de singelstoten af. Als een vzh zadel lange singelstoten heeft moet je zelfs met een dressuursingel rijden. Anders past het waarschijnlijk niet eens.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:32

Je kunt singelstootverlengers kopen, die gesp je aan je korte singelstoten en daarmee kun je dan singelstoten op dressuurlengte krijgen.
Dan kan het. Anders waarschijnlijk niet, want de meeste vzh-zadels hebben korte stoten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:34

Je hebt veelzijdigheids zadels met lange singelstoten, daar maak je dus een dressuur singel aan vast. Je kan ook korte laten vervangen door lange singel stoten bij de zadelmaker, dan kan er ook een dressuur singel aan.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:52

Myca schreef:
Dat hangt van de singelstoten af. Als een vzh zadel lange singelstoten heeft moet je zelfs met een dressuursingel rijden. Anders past het waarschijnlijk niet eens.

Dat lijkt mij dus ook. Ik heb wel eens op een veelzijdigheidszadel gereden met een dressuursingel (wintec). Maar over het algemeen zijn die singelstoten niet lang bij een veelzijdigheidszadel (toch?). Gewoon even kijken dus hoelang ze zijn!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 18:55

Okee heel erg bedankt! :d