Welke singel raden jullie mij aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Welke singel raden jullie mij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 12:34

Ik heb te horen gekregen van mijn Ostheopaat/DA dat ik beter met een andere singel kan gaan rijden.
Ik heb nu 1 waar geen elastiek in zit, en die eigenlijk ook al heel oud is.

Nu is het wel eens tijd voor een nieuwe, maar wat voor singel? Het liefst wil ik er 1 met elastiek, maar er zijn er zo veel met elastiek.
Wat is nou echt een goede voor onder een VZH zadel. :)

Alvast bedankt.

oeke96

Re: Welke singel raden jullie mij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:53

Wat raadde je ostheopaat/da dan aan?
Heeft deze aangegeven waarom je met een andere singel moet gaan rijden?
Ikzelf rij met een leren voorgevormde singel ZONDER elastiek.
Doordat de singel voorgevormd is, schuift het zadel niet zo makkelijk meer. Persoonlijk vindt ik elastiek verschrikkelijk. Je kunt ze zo niet fatsoenlijk aansingelen omdat je altijd speling houdt op de singel, doe je hem al snel te strak!

Ik zou eerst eens navragen wat de DA adviseert.

Succes ermee

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:29

Ik heb een neoprene singel van Lamicell.

Er zit elastiek in, en hij is super:D

En ook heel makkelijk in zijn onderhoud

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:59

Ik zou dan wel voor 1 gaan met elastiek aan beide kanten. Elastiek aan 1 kant zorgt voor een ongelijke druk omdat het maar aan 1 zijde meegeeft.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 07:50

ineke_ schreef:
Ik zou dan wel voor 1 gaan met elastiek aan beide kanten. Elastiek aan 1 kant zorgt voor een ongelijke druk omdat het maar aan 1 zijde meegeeft.

Dit is inderdaad wel een goede ja. Wat voor singel zou je me dan aanraden?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:49

Als je de Rolls Royce onder de singels wilt, kijk dan eens naar een model van Mattes
- met bont of afneembaar bont
- recht, anatomisch of extra anatomisch
- kleuren stof en wol vrij te kiezen
- D- ring voor hulpteugels
- gespen in RVS
- gespen zijn voorzien van veertje, zodat het pinnetje niet naar beneden kan vallen, extra handig voor aansingelen vanop je paard
- met ingewerkte elastiek, die voel je niet bij het aansingelen maar zorgt wel dat de singel meegeeft als het het paard de spieren spant, helpt zo ook bij singelnijd
- eersteklas wol, ademt goed en geeft geen irritatie (singelplekken)
- super in onderhoud, gewoon in de wasmachine te wassen of afborstelen als hij droog is

butterfly18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:22

Ik heb altijd neoprene zonder elastiek, voor zowel dressuur als vz/spring zadel, nog nooit problemen mee gehad. Met elestiek heb ik het idee dat je veel te strak aan kan singelen, met een gewone niet, als je zelf geen man van 2 meter bent dan :P

renske1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:37

sowieso is met elastiek een aanrader, hoe breder de singel hoe beter de drukverdeling is. en persoonlijk vindt ik leer het prettigst

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:42

Ik ben voor een singel zonder elastiek. de redenen zijn al gegeven snel ongelijke drukverdeling en de neiging om te strak te singelen.
welk model je gebruiken moet hangt erg af van de bouw van je paard dat zal je door te proberen moeten ontdekken,dat is erg lastig want eenmaal gekocht en gebruikt is gekocht... misschien kun je van mensen om je heen s een paar verschillende singels proberen en zo ontdekken wat je paard goed past en waarmee je zadel mooi op de plaats blijft.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:45

Ik heb er een van Tekna. Zo schrijf je het volgens mij.
Hij is van kunststof, dus heel makkelijk in onderhoud. Beide kanten heeft elastiek en hij is gevormd naar je paard.
Er zit ook een ring aan om je borsttuig aan te bevestigen. :)
Singel kost wat maar hij is echt van hele goede kwaliteit, mijn paard bijt ook een stuk minder met aansingelen nu.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:48

Kan maar een ding zeggen Westip singel. Helemaal van elastiek en dan niet dat eenvoudige elastiek wat hier boven als verschrikkelijk bestempeld wordt. maar helemaal van elastiek en dan gevlochten. kijk maar eens hier, hier tussen staat de singel, Je zou niet zeggen dat dat elastiek is en is heel stevig. Sinds ik die gebruik bij mijn paard van alle ellende van andere singels af. Heb Neopreen hiervoor gehad en die zijn te dik kome heel erg in de schouder holte uit en daardoor beperk je een paard zijn verruimingsruimte enz. HEb een leren gehad maar daar was zijn huid te gevoelig voor en reed ik hem door. Bontje erom weer heel veel massa en zweet eronder enz. Dit is voor mij de ideale singel geworden en nee..ik rijdt niet boomloos.

http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina4.html Hier s