Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tigra_ schreef:Zou dat overleggen met een hoefsmid wat je het best kunt doen om zijn benen minimaal te belasten. Al denk ik dat bandage's niet de beste keus is voor vergroeide benen. Dus zou eerder overleggen met hoefsmid of dierenarts wat het beste is.
En misschien is het beter om helemaal niet in de bak te rijden. Nouja zou dus zeker advies vragen aan iemand die ervoor geleerd heeft.

CalvinenGino schreef:Nou ja.. als je juist bandageert.. geeft dit wel juist steun..
maar doordat je die steun geeft, zullen de Pezen minder hard werken en daardoor minder sterk worden.
Dus dan lijkt het niet beter om te rijden met bandages..
Zou zeker eens overleggen met DA/Hoefsmid
kleinvosje schreef:Ik zou na jouw posts gelezen te hebben, helemaal niet meer op dit beestje gaan rijden. Al 13 ! jaren geen hoefverzorging meer, geen normale hoeven maar raar gevormd en vergroeide achterbenen, ook nog gevoelig achter? Nee, echt niet, dat vind ik voor het dier niet eerlijk.
Olster4ever schreef:kleinvosje schreef:Ik zou na jouw posts gelezen te hebben, helemaal niet meer op dit beestje gaan rijden. Al 13 ! jaren geen hoefverzorging meer, geen normale hoeven maar raar gevormd en vergroeide achterbenen, ook nog gevoelig achter? Nee, echt niet, dat vind ik voor het dier niet eerlijk.
ze zijn niet misvromd, maar te lang, sorry foutje van mij!
ik weet pas sinds gisteren dat hij slecht loopt, hij heeft veder onwijs harde hoeven.
en dat hij 13 jaar geen goede hoef, vacht en medice verzorging heeft is niet mijn schuld want zo komt het over.
anne en ik hebben zo goed mogelijk het proberen in te dammen, maar helaas hij loopt toch slecht, we gaan ouders proberen over te halen dat hij een goeie hoefsmid belt, naar ons luistert hij niet.