Australian stock saddle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Candace

Australian stock saddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 16:25

Hallo bokkers :) ,
ik ben een beetje aan het rondkijken voor een zadel waarmee ik lekker buiten kan rijden.
Merk dat ik bij een ritje van een uur of 4, 5 nogal last krijg van mijn kont op mijn wintecje. :Y)
Nou is het zo dat mijn pony (haflinger) een korte rug heeft, waardoor ik het lastig vind om een geschikt zadel uit te kiezen.
Toen ik ben gaan zoeken kwam ik uit op een australian stock saddle. Ik heb het zadel van Norton gezien, en dat leek mij wel wat, ook vanwege het feit dat hij niet zo zwaar is.
Kunnen jullie mij wat meer informatie geven over australian stock saddles? Of zijn er tips die ik kan gebruiken bij het kopen van zo'n zadel?
Andere zadels die lekker zitten voor een buitenrit mogen natuurlijk ook als tip gegeven worden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp, jullie kunnen mij allicht helpen met een fijn zadeltje vinden voor zowel mijn pony als voor mij! :D
Groetjes Candace.

Piloetje

Re: Australian stock saddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:44

Ander zadel dat lekker zit voor een buitenrit : Alle boomloze zadels van Barefoot ;) Alleen op een korte rug liggen de western varianten niet zo goed geloof ik. Ik heb zelf een Cheyenne en voor een buitenrit hang ik daar fenders aan. Ik vind het heerlijk zitten, maar je moet wel een onafhankelijk zit hebben.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:17

Heb je al met de zoekfunctie gezocht op stocksaddles en zadels voor korte ruggen?
Je bent niet de enige die naar zoiets op zoek is/gezocht heeft en volgens mij zijn er veel ervaringen met verschillende zadels te vinden.

ik heb ook even gekeken voor een stocksaddle voor mijn paardje (ook zeer korte rug). De zadels die ik gezien heb waren te lang of zo scheef als een hoepel. Vooral dat scheve vond ik opvallend, want het waren geen 'goedkope typjes' waar ik naar gekeken heb. Als ze in die prijsklasse (500-800 euro tweedehands) nog zo regelmatig scheef zijn wil ik niet eens weten hoe ze er verder van binnen uitzien... het kan toeval zijn geweest, maar ik kreeg er geen beter gevoel door.
Norton stock heb ik geen ervaring mee, heb er iig geen 'scheef-ervaringen' van gehoord :)

Massimo trail is ook een heel fijn zadel voor langere ritten. Of een westernzadel, al zul je daarbij ook misschien wat langer moeten zoeken naar een zadel dat kort genoeg is en ook verder nog goed past.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:01

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! :)

@ raya: ik heb inderdaad de zoekfunctie gebruikt, maar het valt me op dat er maar weinig topics over de australian stock zijn. Ik heb veel gelezen, maar kon niet echt iets recents vinden helaas. ;)
Bedankt voor de tip over de scheve zadels, dat is wel erg belangrijk om even goed op te letten!

@ rensiepensie: Heb idd over barefoot ook erg goede dingen gehoord, een vriendin van me heeft er van de week eentje besteld dus als ik haar lief aankijk mag ik misschien wel even een testritje maken! :)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:55

Ik heb een kunststof stockzadel (van norton) en dat past wel redelijk op een korte rug.
Het is niet zo zwaar als de 'echte' stockzadels maar het zit wel net zo goddelijk.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:13

Al een zadelbontje geprobeerd? Dat hielp bij mij prima tegen de zadelpijn op trektochten!

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:44

@ Henkje: Okay, dan heb jij waarschijnlijk het zadel dat ik bedoel!
Erg fijn dat hij idd niet zo zwaar is!

@ ElsB: Jep, die heb ik erop liggen! Helaas komt de zadelpijn er dwars doorheen na een tijdje!