,ik ben een beetje aan het rondkijken voor een zadel waarmee ik lekker buiten kan rijden.
Merk dat ik bij een ritje van een uur of 4, 5 nogal last krijg van mijn kont op mijn wintecje.
Nou is het zo dat mijn pony (haflinger) een korte rug heeft, waardoor ik het lastig vind om een geschikt zadel uit te kiezen.
Toen ik ben gaan zoeken kwam ik uit op een australian stock saddle. Ik heb het zadel van Norton gezien, en dat leek mij wel wat, ook vanwege het feit dat hij niet zo zwaar is.
Kunnen jullie mij wat meer informatie geven over australian stock saddles? Of zijn er tips die ik kan gebruiken bij het kopen van zo'n zadel?
Andere zadels die lekker zitten voor een buitenrit mogen natuurlijk ook als tip gegeven worden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp, jullie kunnen mij allicht helpen met een fijn zadeltje vinden voor zowel mijn pony als voor mij!

Groetjes Candace.
Alleen op een korte rug liggen de western varianten niet zo goed geloof ik. Ik heb zelf een Cheyenne en voor een buitenrit hang ik daar fenders aan. Ik vind het heerlijk zitten, maar je moet wel een onafhankelijk zit hebben.