Welk zadel denken jullie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma040

Welk zadel denken jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 15:58

Hooi allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed zadel voor mijn paard. Hij heeft een redelijke hoge schoft. Ik ben nu bij Epplejack in Eindhoven geweest. En heb daar 2 zadels gevonden.
Nou was mijn vraag aan jullie wat denken jullie ervan. ik heb een buget van 500 a 600 euro..

Afbeelding

Deze is van Ej zelf.

Afbeelding

Dit is een barato.

Het zijn beide een veelzijdigheidszadel.

Ik hoor het wel

Grts Emma

Anoniem

Re: Welk zadel denken jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:01

Persoonlijk zou ik voor een goede 2e hands gaan. voor 600 euro kun je makkelijk een goed A merk zadel vinden!

Zelf zou ik niet veel vertrouwen in deze zadels hebben.. maargoed ik heb er ook geen ervaring mee..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:02

Ik zou eerst eens kijken welke past, en die kopen ;)

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 16:10

Ze maken beide zadel helemaal passend op je paard. Want ik heb echt alle Paarden winkels ronddom mijn omgeving gehad. En heb ech niks kunnen vinden. Want ik heb tot nu toe 5 a 6 2ehandse zadels er opgepast. Nou van de zoveel past er 1 maar die is te klein voor mijn billen:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:16

Emma040 schreef:
Ze maken beide zadel helemaal passend op je paard. Want ik heb echt alle Paarden winkels ronddom mijn omgeving gehad. En heb ech niks kunnen vinden. Want ik heb tot nu toe 5 a 6 2ehandse zadels er opgepast. Nou van de zoveel past er 1 maar die is te klein voor mijn billen:P

Ik heb ook geen super goede verhalen gehoord over de zadelmakers van EJ.. Dus mijn keus zou het niet zijn maargoed.. hier in de buurt(bij de winkels) zitten zoiezo niet veel goede zadelmakers..

Brabants ruiterhuis wil k je zeer afraden.. Ruyters voor ruiters heb ik wel goede dingen over gehoord maar geen ervaring mee

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:07

Barato sowieso niet doen, naam betekend letterlijk goedkoop. Dat zijn het ook, alleen worden het duur koop zadels. :)

EJ zelf hoor ik redelijk goede verhalen van, maar als je een budget hebt van 500/600 euro zou ik inderdaad ook naar de 2e hands gaan. Of een wintec?

Ruyters voor ruiters raad ik je van harte af! Ik heb er eens een zadel heen gebracht om op te vullen en deze is met de grootste rotzooi en afval opgevuld (was ook heel erg bobbelig). Zoiets mag zich geen zadelmaker noemen. Voor andere artikelen een super winkel! :j zadels alleen echt niet.

Ik raad je Verhoeven in Bakel aan (ik weet alleen niet of die naar Eindhoven gaat), paard staat namelijk in Helmond en daar komt ie wel. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:51

hmm verhalen zijn dus heel wisselend hoor ik wel.

Zelf heb ik ook een goede zadelmaker maar die zit in nijkerk. En komt niet aan huis. Dusja waarschijnlijk heb je geen zin om zo'n eind met de trailer te rijden

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:53

Vandaag is happyhorseadvies bij mijn pony geweest. Erg fijne vrouw en kundig. Die heeft ook "goedkopere" zadels waar vast wel iets tussen zit voor jou en je paard :)

Alpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:15

Ik zou gewoon voor een A-merk 2ehands gaan. Met jouw budget kan je heus wel iets vinden.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:27

bij divoza kun je beter een Rossner vzh pakken, die komen ze bij jou thuis passen en ze hebben ook 2de handse ;)

Ilse93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:31

Ik heb zelf een wintec die zit erg lekker al ben ik ook erge fan van kieffer:D Die zitten meestal super vooral die met een blauw randje(een blauw naadje), kijk gewoon eens voor een 2e hans. Ik ga voor mijn nieuwe paard binnekort ook opzoek naar een nieuw zadel(als ik haar heb afbetaald :o) en dan ga ik op zoek naar een kieffer!
Succes ermee;)

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:07

Dankje allemaal, ik moet er nog ff allemaal over na denken. En kennis van mijn heeft een Ej zadel. En rijd er nu al een tijdje mee. En is erg te vrede erover. Die barato word het zowiezo niet. Ik was bij ruiter voor ruiters geweest. Nou daar beginnen ze met zadels vanaf 1000 euroo erg veel. En een kiefer vind ik persoonlijk wel fijn maar ja mijn paard is al 15 dus een duur zadel. Wat ik in mijn eentje moet betalen. Dan ben ik nog wel even bezig..

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:23

bumper schreef:
bij divoza kun je beter een Rossner vzh pakken, die komen ze bij jou thuis passen en ze hebben ook 2de handse ;)

Dat zou ik ook niet doen :o Rossner valt ook onder de categorie 'B-merk' en dat wordt ook duur-koop ;)

Haal er een zadelmaker bij (geen ruitersportzaak), hij zal vast wel goede 2de hands zadels hebben liggen van genormeerde A-merken. Wintec is ook een goed alternatief als je er niet mee zit dat je dan een kunststofzadel hebt (en tegewoordig vind ik de Wintec's er als leer uitzien).

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:20

ik heb laatst een euroriding gekocht en die past op alle 3 mijn paarden, zijn redelijk gelijk qua bouw maar toch wel lichte verschillen.
hij sluit mmooi aan op de rug.
voor mijn arabier heb ik een wintec lichtgewicht voor haar rug, ook fijne zadels vooral in onderhoud

kikiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:19

ik heb zelf een thorowgood (dressuur)zadel. ik heb een kunststof model maar ze zijn er ook in het leer. de prijzen van het merk thorowgood zijn erg interessant! zelf wil ik niet anders meer dan kunststof. het is makkelijk te onderhouden en licht en het ziet er toch mooi uit! ik geloof dat mijn zadel officieel rond de 500 euro was maar ik heb m voor de inkoopprijs kunnen regelen dus weet het niet zeker! ik zou er gewoon even naar kijken want het zijn echt fijne zadels!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:09

Die Barato zadeltjes zijn best leuke zadels voor het geld. Maar verwacht er natuurlijk geen topkwaliteit van.
Het duurdere zadel bij de EJ is best een aardig zadel voor het geld.

Tweedehands is ook een optie, maar ja, dan moet het zadel mogelijk nog aangepast worden, of opnieuw gevuld worden.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:45

Ik heb ook een Thorowgood zadel, sinds een paar maanden.

Ik heb een paardje met een moeilijke rug en daar kon hij zo op passend gemaakt worden!

Ik heb er 525 euro voor betaald, helemaal compleet met singel, beugels en beugelriemen.

Wat ik ideaal vind is dat ze bijna helemaal van kunstof zijn, makkelijk schoon te maken!
De singelstoten zijn wel van leer, iets wat voor mij echt een vereiste was!

Ik ben er echt gewedig over te spreken, en vind ze meer "zadel" dan Wintec!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:08

Emma040 schreef:
En een kiefer vind ik persoonlijk wel fijn maar ja mijn paard is al 15 dus een duur zadel. Wat ik in mijn eentje moet betalen. Dan ben ik nog wel even bezig..

Een paard van 15 kan nog jaren mee! Dat zou ik dus niet als reden nemen voor een goedkoop zadel...

Ik zou ook op zoek gaan naar een 2ehands A-merk zadel. Heb je meer en langer plezier van dan allerlei goedkope B- of zelfs C-merken. Wintec en Thorowgood zijn inderdaad ook niet verkeerd.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:04

Zo gewoon eens iemand laten komen met wat zadels.
Ik zou trouwens niet inzien waarom je 2de hands A merk beter zou zijn als een B merk.
Ja als je dagelijks intensief in je zadel zit ja ergens in te komen maar ook zadels van een B merk kunnen goed zijn en zeker wel lang mee gaan. Daarbij zou ik toch nieuw verkiezen boven 2de hands.

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 22:09

ik heb de keuze gemaakt om gewoon het ej zadel te nemen. Dan heb ik teminsten 5 jaar garantie, hij word passend gemaakt, en kan hem binnen een jaar opnieuw laten vullen, en het is een kwalitatief een goed zadel. En bij een 2e hands zadel heb je geen garantie, en je weet nooit wat er mee is.

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:21

bij deze een slotje

XxIriiSs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:49

Ik zou ook kiezen voor een goed tweedehands zadel van een goed merk.
Nieuw zullen ze erg duur zijn, maar tweedehands denk ik dat je er wel één kunt vinden voor 500 á 600 euro.